راه‌اندازی گروه‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد در شهریار
راه‌اندازی گروه‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد در شهریار

شهریاریها : خدامعلی نورانی در حاشیه همایش خانواده و تأثیرات پیشگیرانه خانواده در خصوص اعتیاد که صبح امروز در وحیدیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند حرکت نتیجه‌بخش و رو به‌ پیشرفت مجموعه‌های مرتبط با بیماری اعتیاد را سریع‌تر کند همراهی خانواده‌ها و در کل عموم جامعه است. وی بیان کرد: آموزش […]

۱۳۹۵۰۳۱۹۰۰۰۷۰۹_PhotoAشهریاریها : خدامعلی نورانی در حاشیه همایش خانواده و تأثیرات پیشگیرانه خانواده در خصوص اعتیاد که صبح امروز در وحیدیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند حرکت نتیجه‌بخش و رو به‌ پیشرفت مجموعه‌های مرتبط با بیماری اعتیاد را سریع‌تر کند همراهی خانواده‌ها و در کل عموم جامعه است.

وی بیان کرد: آموزش مستمر به خانواده‌ها می‌تواند در این خصوص یعنی همراهی آن‌ها با مجموعه‌های مرتبط با پیشگیری از اعتیاد تأثیرات بسیار گسترده‌ای را داشته باشد و این موارد که در هر محله و منطقه‌ای این اقدام صورت بگیرد می‌تواند یک اجماع بزرگ را برای این مهم ایجاد کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: در همین راستا مجموعه بهزیستی با همراهی موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهرآفرینان راهیان سلامت اقدام به برگزاری جلسات و ایجاد و تقویت گروه‌های داوطلب اجتماع‌محور برای حرکت در مسیر پیشگیری از اعتیاد کرده است.

* پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یک موضوع اجتماعی است

معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان شهریار نیز در این حاشیه این همایش خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و به‌منظور تحقق سیاست‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها ارتقای سطح بهداشت روانی عموم جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است.

زهرا عبدالله‌زاده گفت: این مهم به‌جز مشارکت و حضور پررنگ شهروندان در عرصه‌های مختلف مانند پیشگیری، درمان و مبارزه محقق نخواهد شد بر همین اساس بهزیستی شهرستان شهریار به همت موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهرآفرینان راهیان سلامت اقدامات متنوعی را در دستور کار دارد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس به راه‌اندازی گروه‌های محلی و داوطلب اجتماع‌محور در منطقه وحیدیه، کهنز، اندیشه، امیریه، رضی آباد بالا و روستای نورآباد بکه با همکاری موسسه مهر آفرین سلامت اقدام شد و تسهیل‌گران این موسسه آموزش‌های لازم را برای  توانمندی این گروه‌های محلی ارائه می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان شهریار بیان کرد: گروه‌های اجتماع‌محور فعال با حمایت اداره بهزیستی شهرستان و موسسه مهرآفرینان راهیان سلامت و مسؤولان شهری و منطقه‌ای خود از جمله شهرداری، بسیج و …. در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های متنوعی را در محدوده خود نیز پیگیری و اجرایی کردند.

 عبدالله‌زاده در خاتمه متذکر شد: از جمله برنامه‌های این گروه‌ها می‌توان به برپایی غرفه سلامت در باغستان، همایش خانواده و تأثیران در پیشگیری از اعتیاد در وحیدیه همایش خانواده و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در نور بکه همراه با برنامه افطاری در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اشاره کرد.