رئیس شورای شهر شهریار تأکید کردلزوم توجه به تفکر نوین در اداره شهریار
رئیس شورای شهر شهریار تأکید کردلزوم توجه به تفکر نوین در اداره شهریار

شهریاریها : حسین حق‌وردی در سالروز آغاز به کار دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته دولت، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به گزارش عملکرد یک ساله شورای چهارم شهر شهریار اشاره کرد و گفت: در مدت یک ساله دور چهارم شورای شهر […]

2e86e64شهریاریها : حسین حق‌وردی در سالروز آغاز به کار دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته دولت، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به گزارش عملکرد یک ساله شورای چهارم شهر شهریار اشاره کرد و گفت: در مدت یک ساله دور چهارم شورای شهر شهریار، 92 جلسه برگزار شد که در این جلسات 845 دستور مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 575 مورد مصوب و 205 مورد هم با آن مخالفت شد و 65 مورد برای بررسی بیشتر به کمیسیون عودت داده شد.

وی در ادامه گزارش عملکرد شوراها اظهار کرد: در راستای نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری بر آن شدیم تا معاونتی تحت عنوان معاونت سرمایه‌گذاری در شهرداری تشکیل دهیم زیرا با بودجه‌هایی که تخصیص داده می‌شود نمی‌توانیم به بسیاری از پروژه‌ها رسیدگی کنیم که در سال گذشته به شهرداری شهریار 100 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد با این وجود پروژه‌هایی که هم‌اکنون داریم با برآورد 1200 میلیارد تومان بودجه به نتیجه خواهد رسید و این نشانگر آن است که با تفکرات قبلی نمی‌توان شهر را اداره کرد.

حق وردی افزود: اگر با روند سابق پیش رویم ممکن است چندین سال منتظر بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌ها بمانیم بر همین اساس باید با تفکر نوین شهر را اداره کنیم همچنین از مساعدت سرمایه بخش خصوصی نیز نباید غافل شد که در این زمینه 16 پروژه شناسایی شده و برای برخی از آنها هم سرمایه‌گذاران وارد عرصه شده‌اند.

وی احیای بافت‌های فرسوده را از موضوعات مورد توجه جدی شورای چهارم شهر شهریار دانست و اظهار کرد:‌ در جهت احیای بافت‌های فرسوده شهر مصوبه‌ای را شورای شهر به تصویب رساند و آن 50 درصد تخفیف برای صدور عوارض پروانه بود.

رئیس شورای شهر شهریار تعامل شورای چهارم با سایر ادارات را موفق‌آمیز دانست و گفت: در حوزه‌ انتظامی،  زمینی را برای احداث کلانتری شماره دو و سه و نیم میلیارد تومان برای مجهز شدن سطح شهر به دوربین در نظر گرفته‌ایم، در حوزه مذهبی هم برای کمک به تکمیل ساخت پروژه مصلی شهریار و سایر مساجد گام‌هایی برداشته شد و در حوزه ورزشی و آموزشی و پرورشی هم پنج پروژه ورزشی و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

وی گفت: 15 پروژه فضای سبز، 21 پروژه عمرانی با پیشرفت 10 الی 100 درصد و در نهایت هم 44 پروژه در دست مطالعه و یا برای عقد قرارداد از دیگر پروژه‌های این شورا است.

حسین حق‌وردی ارتباط شورا و شهرداری را طبق فرمایش رهبری هدایت، حمایت و نظارت دانست و تصریح کرد: در حمایت و نظارت بر عملکرد شهرداری به طور جدی وارد عمل شدیم همچنین در امور اجرایی و به‌خصوص عزل و نصب در شهرداری هیچ‌گونه دخالتی نکردیم.

وی یکی از ویژگی‌های شورای چهارم شهریار را تفاهم کامل میان اعضا و تعامل عالی با سایر ادارات دانست و افزود: شورای چهارم ترکیبی از تجربه و تخصص است و حضور مردم در جلسات آن نشان از میل شفاف‌سازی اعضای شورا است.

رئیس شورای شهر شهریار از تشکیل پنج کمیسیون  خبر داد و اذعان کرد: پنج کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، شهرسازی، عمران، حقوقی و نظارت، خدمات شهر و حمل و نقل برای بررسی لوایح شهرداری و ادارات تشکیل داده شد.