ذبیحی:۷۰درصد دختران دانش آموزشهریار با نارسایی های استخوانی مواجه هستند
ذبیحی:۷۰درصد دختران دانش آموزشهریار با نارسایی های استخوانی مواجه هستند

شهریاریها : رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار گفت: حدود ۷۰ درصد از دانش آموزان دختر به دلیل تغذیه نامناسب، کم تحرکی و زندگی آپارتمان نشینی با نارسایی های استخوانی مواجه هستند. علی ذبیحی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو ارزیابی های  انجام شده از سوی کارشناسان و […]

ذشهریاریها : رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار گفت: حدود ۷۰ درصد از دانش آموزان دختر به دلیل تغذیه نامناسب، کم تحرکی و زندگی آپارتمان نشینی با نارسایی های استخوانی مواجه هستند.

علی ذبیحی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو ارزیابی های  انجام شده از سوی کارشناسان و متخصصان، حدود ۷۰ درصد از دانش آموزان دختر با نارسایی های استخوانی مواجه هستند.

وی افزود: تغذیه نامناسب، کم تحرکی و زندگی آپارتمان نشینی از عوامل اصلی بروز چنین عارضه ای محسوب می شود.

ذبیحی گفت: برای پیشگیری از ایجاد چنین نارسایی هایی، فعالیت های ورزشی امری ضروری محسوب می شود و تحقق این امر مهم مستلزم  تامین زیرساخت های ورزشی است.

رئیس آموزش و پرورش شهریار عنوان کرد: در همین ارتباط آموزش و پرورش این شهرستان، اقدامات متعددی را برای تقویت امکانات ورزشی در مدارس شهریار در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بازگرداندن سالن ورزشی کوثر به عنوان نقطه تلاقی چهار شیفت دانش آموزی مدارس دخترانه از نمونه اقدامات سازنده ای بود که با هدف تامین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان در این محدوده عملیاتی شد.

ذبیحی گفت: مالکیت این سالن ورزشی از موارد اختلافی آموزش و پرورش و شهرداری شهریار بود که پس از پیگیری های لازم و با مساعدت مدیریت شهری شهریار، تملک مجموعه ورزشی مذکور پس از ۱۰ سال به آموزش و پرورش بازگردانده شد.

رئیس آموزش و پرورش شهریار یادآور شد: با این اقدام دو هزار نفر از دانش آموزان مدارس دخترانه در این ناحیه قادر خواهند بود از امکانات ورزشی موجود در این سالن بهره مند شوند که بطور یقین در ارتقای ضریب سلامت جسمانی آنها مطلوب اثر است.