دکتر ناجی به عنوان فرماندار برتر استان تهران برگزیده شد
دکتر ناجی به عنوان فرماندار برتر استان تهران برگزیده شد

شهریاریها : در نوزدهمین دوره جشنواره استانی شهید رجایی از دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار به عنوان فرماندار برگزیده استان تهران تقدیر شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، در نوزدهمین دوره جشنواره استانی شهید رجایی با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران […]

شهریاریها : در نوزدهمین دوره جشنواره استانی شهید رجایی از دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار به عنوان فرماندار برگزیده استان تهران تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، در نوزدهمین دوره جشنواره استانی شهید رجایی با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران معاونان استاندار تهران و مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران، از دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار به عنوان فرماندار برگزیده استان تهران تقدیر شد.
بنا بر این گزارش؛ نعمت الله ترکی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در سال ٩۵ از ابتدای امسال در شاخص های عمومی و اجرایی آغاز شد، گفت: ارزیابی ها براساس سندبالادستی و ٢۶ بند مورد تاکید مقام معظم رهبری انجام شده است.
وی با اشاره به شاخص های مورد نظر در ارزیابی عملکرد دستگاه ها تصریح کرد: بررسی میزان بازخورد از اثربخشی سند چشم انداز توسعه، سنجش میزان هماهنگی عملکرد دستگاه ها با قوانین و سیاست ها، تعیین الگوهای مناسب دستگاه ها از تجربه های رتبه بندی گذشته و رتبه بندی مدیران در شاخص های عمومی و اختصاصی مورد توجه بوده است.
در ادامه سیدحسین هاشمی استاندار تهران در سخنانی خطاب به کارکنان،مدیران و فرمانداران استان گفت:به عنوان مدیران و کارکنان دستگاه ها آیا فکر کرده اید چه وظیفه ای در قبال مردم به عهده دارید و آیا خود را به جای ارباب رجوع گذاشته اید؟ انتظار دارید طرف مقابل در این شرایط چگونه با شما برخورد کند؟
وی افزود:در مواجهه با مردم باید کرامت انسانی را حفظ کرد و گاهی با اخلاق حسنه نیز می توان پاسخ منفی داد و اگر با حسن خلق با مراجعان برخورد شود شما را شریف می دانند.
هاشمی با بیان اینکه نباید مراجعان مدیران در پشت درب ها در انتظار طولانی مدت بمانند تاکید کرد:باید به جای بروکراسی موجود در کشور گفتمان را جایگزین کرد و مدیران در کنار نامه نگاری به نشست های رودر رو هم بپردازند.
وی ادامه داد: مدیران با روش های ساده امور مردم را راه بیندازند و در مراجعه به وجدان خود که بهترین قاضی اعمال انسان است عملکرد خود را سنجش کنند.
استاندار تهران با بیان اینکه جشنواره شهید رجایی به دلایل مختلفی به نام این شهید نام گرفته است تصریح کرد:ساده زیستی، انضباط،وقت شناسی، متدین و اینکه خود را جدا از مردم ندانستن ویژگی شهید رجایی بوده است.
وی با بیان اینکه دکتر روحانی به مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخاب مدیران جناحی عمل نکرده است گفت:دولت سیاستی مشخص کرده است که باید محور عملکرد دستگاه ها باشد و مدیرانی که طبق آن عمل نکنند باید کنار بروند و اگر مدیری در پستی که به آن اعتقاد ندارد باشد آن را غصب کرده است.
استانداراظهار کرد: همراهی و تعامل دستگاه ها از ابتدای فعالیت دولت یازدهم بر پایه اعتماد متقابل به عنوان اصلی خدشه ناپذیر شکل گرفت و امروز خوشبختانه هیچ اختلاف نظر قابل توجهی در حوزه مدیریت اجرایی استان و دستگاههای تابعه وجود ندارد. به گفته هاشمی، اگر اختلافی بین ۲ دستگاه اجرایی استان تهران نیز بوجود آید در سطح استانداری حل و فصل می شود چراکه اعتقاد داریم نباید وقت قوه قضاییه را برای این موارد بگیریم.
استاندار تهران با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر عهده دستگاه ها و نهادهای استان گذاشته شده تصریح کرد: تهران پیشانی نظام است و هر حرکت مسئولان در استان تهران به عنوان یک الگو برای دیگر استان های کشور محسوب می شود.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود مدیران استان را به شجاعت در تصمیم گیری ترغیب کرد و گفت: اگر قدرت تصمیم گیری شما در کاری به ۷۰ درصد رسید، باید شجاعانه به آن عمل کنید چرا که مدیر باید ریسک پذیر باشد.
وی با ذکر مثالی در این خصوص اظهار کرد: در ابتدای شروع کار دولت یازدهم ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران زیاد بود اما با اقدامات به موقع دستگاه های مسئول استانی، این رویه تا حد قابل توجه و مطلوبی کاهش یافته است.
هاشمی خطاب به مدیران استانی گفت: تلاش شما باید مستمر و در چارچوب قانون باشد چرا که انجام وظیفه پاداشی ندارد بلکه تلاش فراوظیفه ای قابل تقدیر و پاداش است.
استاندار تهران همچنین بر خلاقیت و ابتکار مدیران اجرایی در انجام کارها تاکید کرد و افزود: ابتکار عمل در هر حوزه ای باید سرلوحه کارها باشد چراکه خیلی از مشکلات با تلاش و خلاقیت مدیران به خوبی حل و فصل می شود.
استاندار تهران در ادامه به موضوع مهم مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره و اظهار کرد: موضوع صرفه جویی در مصرف آب و برق دستگاه های دولتی استان باید به عنوان یک اولویت مورد توجه مدیران باشد.
هاشمی تاکید کرد که تمامی دستگاه های دولتی اعم از ملی و استانی موظف به صرفه جویی در مصرف آب و برق هستند چرا که آب قابل تولید نیست و بیش از ۵۰ درصد تجهیزات برقی استان نیز فرسوده است.