دوره آموزشی ماتریس CBR  در شهرستان ملارد برگزار شد
دوره آموزشی ماتریس CBR  در شهرستان ملارد برگزار شد

شهریاریها :دوره آموزشی ماتریس CBR  ویژه بهورزان شبکه بهداشت ودرمان با هدف اطلاع رسانی اجرای طرح CBR  به همت اداره بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ملارد دوره آموزشی ماتریس CBR  ویژه بهورزان خانه های بهداشت صفادشت با تدریس دکتر وحید راشدی استاد دانشگاه و با حضور کارشناسان CBR […]

photo_2016-11-06_12-05-10شهریاریها :دوره آموزشی ماتریس CBR  ویژه بهورزان شبکه بهداشت ودرمان با هدف اطلاع رسانی اجرای طرح CBR  به همت اداره بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ملارد دوره آموزشی ماتریس CBR  ویژه بهورزان خانه های بهداشت صفادشت با تدریس دکتر وحید راشدی استاد دانشگاه و با حضور کارشناسان CBR استان تهران و شهرستان و ۲۵ نفر از بهورزان در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد برگزار شد.
در این دوره آموزشی وحید راشدی توضیحاتی در خصوص ماتریس CBR عنوان کرد و گفت : اصول CBR در واقع مبتنی بر اصول کنوانسیون حقوق افراد معلول می باشد و ماتریس CBR متشکل از ۵ اصل مهم سلامت، آموزش، معاش، اجتماعی و توانمند سازی است.
وحید راشدی در ادامه این دوره گفت : هدف نهایی در این ماتریس توسعه فراگیر مبتنی بر جامعه است، به نحوی که افراد جامعه در روند توسعه نقش داشته باشند و مشارکت افراد معلول در توسعه جامعه جزئی از حقوق آنان محسوب می گردد.
پس از پایان دوره آموزشی مهری سادات شاهچراغی معاون توانبخشی بهزیستی به همراه کارشناسان CBR استان تهران و شهرستان ملارد با حضور دکتر عبداللهی معاون شبکه بهداشت و درمان گفتگویی داشت و مواردی از قبیل راهکارهای گسترش CBR و نحوه اطلاع رسانی اجرای این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دادند.