دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتی در شهرستان کرج
دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتی در شهرستان کرج

شهریاریها : رئیس پلیس فتای استان البرز از شناسایی و دستگیری متهم به برداشت غیر مجاز و سرقت اینترنتی به ارزش ۲۵ میلیون ریالی خبر داد. سرهنگ محمد اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان کرجی به پلیس فتای استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس […]

انتظامیشهریاریها : رئیس پلیس فتای استان البرز از شناسایی و دستگیری متهم به برداشت غیر مجاز و سرقت اینترنتی به ارزش ۲۵ میلیون ریالی خبر داد.

سرهنگ محمد اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان کرجی به پلیس فتای استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از حساب بانکی اش با ترفند و شگردهای کلاهبردارانه با عنوان «جشنواره همراه اول» برای دریافت جایزه از وی درخواست می کند تا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز مراجعه و شاکی پس از حضور نزد دستگاه ATM، به صورت تلفنی و با انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز، مبلغ فوق از حسابش خارج و به حساب متهم انتقال می گردد، که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های فنی و اطلاعاتی موفق شدند متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

سرهنگ اقبالی تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجوئی های فنی پلیس گفت: چندی قبل با فردی به هویت (ف) آشنا شدم و پس از مدتی از من تقاضای کارت بانکی کرد، من نیز با اعتمادی که به وی داشتم کارت اعتباری خود را دراختیار وی قرار دادم .

وی ادامه داد: در ادامه رسیدگی به پرونده، ماموران شخص مذکور را دستگیر و طی تحقیقات انجام شده از وی به جرم خود مبنی بر سرقت اینترنتی اعتراف و به همدستی با ۳ نفر دیگر که ساکن کرج بودند، اقرار کرد که با هماهنگی مأموران با مقام قضایی دو نفر از متهمان را در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: مأموران متهمان را مورد بازجویی قرار دادند که در ابتدا با استفاده از جملات ضدونقیض سعی در کتمان حقیقت و اغفال ماموران داشتند ولی با توجه به مستندات و ادله کافی ناچار لب به اعتراف گشودند و با راهنمایی متهمان نفر سوم که متهم اصلی بود و از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری می کرد نیز شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز با هشدار به شهروندان از آنان خواست برای پرداخت و انتقال وجه نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نبوده و برای انتقال وجه فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی است و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم، CVV۲، تاریخ انقضاء و …) نیست.

سرهنگ اقبالی در پایان گفت: به پیامک هایی که به شیوه های مختلف مانند اعلام برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها، سفرهای زیارتی، اطلاعاتی نظیر مشخصات کارت بانکی و مواردی از این دست، اعتماد نکرده و پاسخ ندهید.