جریمه ۵۰۰ هزار پوندی در انتظار فیس‌بوک در انگلیس
جریمه ۵۰۰ هزار پوندی در انتظار فیس‌بوک در انگلیس

گروه فناوری شهریاریها : فیس بوک چند روز قبل نتایج بررسی پست‌های ۷۰۰ هزار کاربر انگلیسی زبان خود را منتشر کرد که نشان می‌داد پست‌های منفی و مثبت افراد بر روی عواطف و احساسات دوستان آنها در فیس بوک تاثیر مستقیم می‌گذارد. انتشار این خبر که معنای نقض حریم شخصی افراد و بررسی محتوای مطالب […]

Facebook Privacyگروه فناوری شهریاریها : فیس بوک چند روز قبل نتایج بررسی پست‌های ۷۰۰ هزار کاربر انگلیسی زبان خود را منتشر کرد که نشان می‌داد پست‌های منفی و مثبت افراد بر روی عواطف و احساسات دوستان آنها در فیس بوک تاثیر مستقیم می‌گذارد.

انتشار این خبر که معنای نقض حریم شخصی افراد و بررسی محتوای مطالب ارسالی آنها از سوی مدیران فیس‌بوک بود، موجب انتقادات بسیار گسترده‌‌ شد و حال دولت انگلیس قصد دارد به طور رسمی در این زمینه تحقیق کند تا مشخص شود آیا فیس‌بوک با این کار قوانین مربوط به حفاظت از داده‌های کاربران را نقض کرده است یا خیر.

قرار است به همین منظور سوالاتی از مدیران فیس بوک مطرح شود و تا زمان پایان تحقیقات از هرگونه اظهارنظر یا قضاوت در این مورد خودداری خواهد شد.

در صورتی که در نتیجه این تحقیق تخلف فیس‌بوک و نقض حریم شخصی کاربران این سایت اثبات شود، مدیران این شرکت به جریمه حداکثر ۵۰۰ هزار پوندی (معادل ۸۳۹۵۰۰ دلار) محکوم خواهند شد.