توصیه وزارت بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا
توصیه وزارت بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا

شهریاریها :  رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب، غذا و عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت از توزیع واکسن پنتاوالان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این واکسن برای کودکانی که تازه متولد شده‌اند به صورت رایگان تزریق می‌شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسین معصومی‌اصل روز سه‌شنبه در نشست خبری دهمین […]

image_13930701655854شهریاریها :  رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب، غذا و عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت از توزیع واکسن پنتاوالان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این واکسن برای کودکانی که تازه متولد شده‌اند به صورت رایگان تزریق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسین معصومی‌اصل روز سه‌شنبه در نشست خبری دهمین همایش بیماری‌های عفونی اطفال که قرار است از 28 لغایت 30 آبان ماه 93 در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شود، اظهار داشت: توزیع واکسن پنتاوالان در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و تزریق آن برای نوزادانی که تازه متولد شده‌اند به صورت رایگان در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی در ارتباط با واکسن آنفولانزا نیز تصریح کرد: امسال هیچ مشکلی در زمینه واکسن آنفولانزا وجود ندارد و این واکسن در سطح داروخانه‌های کشور توزیع شده و وجود دارد.

معصومی‌اصل در عین حال به مردم توصیه کرد: برای استفاده خودسرانه از این واکسن به هیچ عنوان اقدام نکنند، زیرا واکسن آنفولانزا، واکسن سرماخوردگی نیست که بخواهد از بروز سرماخوردگی جلوگیری کند.

رئیس اداره بیماری های منتقله از آب و غذا و عفونت های بیمارستانی وزارت بهداشت ادامه داد: واکسن آنفولانزا بجز بچه‌های زیر شش ماه برای همه قابل استفاده است، اما توصیه می شود این واکسن فقط با تجویز پزشک تزریق شود.

وی با توجه به اینکه حجم واردات واکسن آنفولانزا محدود است، افزود: توصیه ما این است که این واکسن برای افراد بالای 60 سال و همچنین کودکانی که دچار بیماری های قلبی، دیابت، مزمن کلیوی و کبدی هستند، استفاده شود.

معصومی‌اصل اظهار داشت: با توجه به اینکه واکسن آنفولانزا زنجیره سرما دارد، لذا می بایست بلافاصله تزریق شود وگرنه امکان دارد که تاثیر خود را از دست بدهد و ضرر هم داشته باشد.
سلامت نیوز: توصیه وزارت بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا