تهران، دارای بیشترین سطح زیرکشت آبیاری با فاضلاب
تهران، دارای بیشترین سطح زیرکشت آبیاری با فاضلاب

شهریاریها :  رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت حذف پدیده آبیاری مزارع با فاضلاب، از تقلیل این موضوع به یک چهارم سال 89 خبر داد. دکتر کاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آبیاری مزارع با فاضلاب و اقدامات انجام شده جهت حذف […]

635387079082950594شهریاریها :  رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت حذف پدیده آبیاری مزارع با فاضلاب، از تقلیل این موضوع به یک چهارم سال 89 خبر داد.

دکتر کاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آبیاری مزارع با فاضلاب و اقدامات انجام شده جهت حذف این موضوع، گفت: در سال 1389 هشت هزار هکتار زمین در کل کشور با فاضلاب آبیاری می‌شد که به دنبال اقدامات انجام شده در زمینه برخورد با این موضوع، اکنون این رقم به یک چهارم تقلیل یافته است.

وی با بیان این که اکنون حدود 2 هزار هکتار زمین در کشور با فاضلاب آبیاری می‌شود، افزود: کاهش ایجاد شده در میزان آبیاری مزارع با فاضلاب، حاصل برگزاری صدها جلسه و پیگیری‌های وزارت بهداشت است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد که در این روند، متخلفان را به دادگاه معرفی کرده و حتی در مواردی هم حکم تخریب زمین‌ها را دریافت کرده‌ایم و این تخریب نیز انجام شده است.

ندافی افزود: به هر حال اکنون آبیاری مزارع با فاضلاب به یک چهارم کاهش یافته است اما هنوز به صفر نرسیده است. مقرراتی در کشور داریم که بر اساس آن استانداران موظف شدند این موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: تاکنون موفقیت در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است اما انتظار آن است که استانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط برای مابقی مزارع و به صفر رساندن این موضوع مساعدت کنند تا این پدیده به طور کامل حذف شود.

به گفته رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت که با فاضلاب آبیاری می‌شود در تهران است.