تهدید به انتشار تصاویر شخصی و هتک حیثیت دختر گرگانی توسط خواستگار ناکام
تهدید به انتشار تصاویر شخصی و هتک حیثیت دختر گرگانی توسط خواستگار ناکام

شهریاریها : مسئول  پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که  اقدام به تهدید دختر گرگانی  جهت تمکین به خواسته نامشروع در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سروان ‌وحید صاحبکاران با اعلام این خبر گفت: اخیرا  مرجوعه قضایی به این پلیس واصل گردید […]

شهریاریها : مسئول  پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که  اقدام به تهدید دختر گرگانی  جهت تمکین به خواسته نامشروع در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی نموده بود خبر داد و گفت:

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سروان ‌وحید صاحبکاران با اعلام این خبر گفت: اخیرا  مرجوعه قضایی به این پلیس واصل گردید مبنی بر شکایت فردی به هویت “ف.س” دال بر توهین و مزاحمت و ارسال تصاویر خصوصی که با تحقیقات به عمل آمده از شاکیه و بررسی‌های مقدماتی مشخص گردید فردی  در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به انجام  این کار  نموده است.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های  فنی و اطلاعاتی در این پلیس ، نهایتا فردی به هویت “م.گ” ساکن گرگان که خواستگار شاکیه  بوده، به عنوان مظنون مورد شناسایی قرار گرفت.

سروان صاحبکاران گفت: در ادامه با عنایت با این موضوع و حسب هماهنگی با بازپرس محترم شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای استان، متهم طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر، تجهیزات وی را توقیف و پس از هدایت به مقر پلیس فتا، نامبرده که در ابتدای امر منکر هر گونه بزه انتسابی بود در نهایت در مواجهه با ادله و مدارک غیر قابل انکار  اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی عنوان نمود، بنده با شاکیه قرار ازدواج داشتم و ۴ سال باهمدیگر رابطه داشتیم که چند مدت پیش ارتباط بین ما به دلیل مشکلاتی که با همدیگر پیدا کردیم، قطع شد و بنده هم عکس‌های وی را که در اختیار داشتم برایش فرستادم تا به خواسته من تمکین کند”.

سروان صاحبکاران تصریح کرد: پس از پایان تحقیقات، متهم مذکور به همراه پرونده مدونه جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام گردید.

وی در ادامه افزود: پرونده‌های بسیار زیادی با موضوع هتک حیثیت به پلیس فتا ارجاع می‌شود که  علت اصلی وقوع چنین مشکلاتی، سهل‌انگاری کاربران و عدم رعایت حریم خصوصی و عدم حفاظت از اطلاعات شخصی است.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IRبخش تماس با ما و گزارش نمایند.