تدوین نقشه راه در شورا و شهرداری شهریار ضروری است
تدوین نقشه راه در شورا و شهرداری شهریار ضروری است

شهریاریها : عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: تدوین نقشه راه در شورا و شهرداری شهریار ضروری است. بهزاد درخشان در خصوص برنامه ها و اهداف شورای پنجم شهریار اظهار داشت: لازم است اعضای شورای پنجم و شهردار منتخَب آن، پس از انتخاب ارکان شورا، کمیسیونها ، نمایندگی های شهرداری و مجامع مختلف قانونی لازم […]

شهریاریها : عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: تدوین نقشه راه در شورا و شهرداری شهریار ضروری است.

بهزاد درخشان در خصوص برنامه ها و اهداف شورای پنجم شهریار اظهار داشت: لازم است اعضای شورای پنجم و شهردار منتخَب آن، پس از انتخاب ارکان شورا، کمیسیونها ، نمایندگی های شهرداری و مجامع مختلف قانونی لازم است اولویت هایی را در دستور جلسات و فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری خود دنبال کنند.

درخشان افزود: مهمترین رسالت همکاران شورای شهر در ماه های آغازین دوره ی پنجم، در درجه ی اول، احصاء اولویت ها (جمع بندی اقدامات ضروری ) و سپس تدوین یک نقشه ی راه و برنامه ی مدون بر اساس مسائل و مشکلات شهری و راهکارهای حل و فصل آن است.

وی اظهار داشت: در همین راستا از همکاران و هیئت رئیسه ی شورا تقاضا دارم با پرهیز از دریافت و بررسی طرح ها و لوایح غیر ضرور، تدابیر لازم را به منظور تدوین نقشه ی راهِ مدیریت شهری تبیین کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار با اشاره به بخشی از اهم محور های مورد توجه در طراحی و پیاده سازی نقشه راه، افزود: استمداد از استعداد های مشورتی، مدیریتی پیش کسوت شهر از جمله؛ نخبگان دانشگاهی، کار آزمودگان دنیا دیده و نهاد های ریشه دار مردمی یکی از این محورها می باشد.

درخشان توجه به جمعیت و منابع انسانی جوان شهریاری را محور دوم دانست و بیان داشت: اهتمام به منابع انسانی جوان شهرستان به ویژه در حوزه ی اقتصاد شهری به عنوان یکی از ارکان آبادانی و پیشرفت شهر محسوب می شود.

وی نگاه متمایز به خاک حاصلخیز و پیشینه ی مشهور کشت و زراعت در این شهر و خاصه کشاورزان و باغداران را مورد مهم دیگر اعلام داشت و گفت: از جمله موارد مورد اشاره دیگر، رویکرد انسان محور به توسعه ی حمل و نقل، از جمله طراحی و اجرای پیاده رو ها و مسیر های دوچرخه سواری، و استفاده از معماری و شهرسازیِ مطابق با این مفهوم است که لازم است به آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار در پایان بیان داشت: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت دستیابی به شهر و شهرداری الکترونیک و همچنین لزوم یکپارچه سازی برنامه های راهبردی مدیریت شهری و پایدارسازی خدمات، کیفیت بخشی به آن، پیشگیری از موازی کاری، تدوین برنامه های هدفمند و اجرای برنامه های شورای شهر و شهرداری شهریار، مورد تاکید و پیگیریِ همیشگیِ بنده در دوره ی پیش رو خواهد بود.