تجمع هیات های عزاداری در شهریار برگزار شد
تجمع هیات های عزاداری در شهریار برگزار شد

شهریاریها : هیاتهای عزاداری شهرستان شهریارهمه ساله به مناسبت تاسوعای حسینی با تجمع در مقابل حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) به عزا داری پرداختند. همه ساله در ایام تاسوعای حسینی هیاتهای عزاداری از سطح شهرستان شهریار، در مرقد مطهر امامزاده اسماعیل به عزاداری علمدار و سقای کربلاحضرت ابوالفضل عباس (ع) عزاداری می کنند. عزاداران وعاشقان […]

694551شهریاریها : هیاتهای عزاداری شهرستان شهریارهمه ساله به مناسبت تاسوعای حسینی با تجمع در مقابل حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) به عزا داری پرداختند.

همه ساله در ایام تاسوعای حسینی هیاتهای عزاداری از سطح شهرستان شهریار، در مرقد مطهر امامزاده اسماعیل به عزاداری علمدار و سقای کربلاحضرت ابوالفضل عباس (ع) عزاداری می کنند.

عزاداران وعاشقان حسینی که ساعت ها در زیر باران مسیرهای طولانی تا حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) به عزاداری وسوگواری می پردازند و بیش از پانصد هزار نفر از شیفتگان امام حسین (ع) و یاران با وفایش در این آیین معنوی شرکت و به یاد شهیدان کربلا اشک ریختند.

همچنین در شب تاسوعا هیاتهای عزاداری در مناطق مختلف و خیابانهای منتهی به مصلی شهریار و مرقد مطهر امامزاده اسماعیل سوگواری و نذورات خود را بین مردم پخش کردند .

هیات های عزاداری در سر آسیاب و ملارد نیز با عزاداری یاد و خاطره علمدار کربلا را گرامی داشتند و برخی از شهروندان سرآسیاب و ملارد با سفره های نذورات ازهزاران نفر ازعزاداران حسینی و اقشار مختلف مردم پذیرایی کردند.

‘ خدیجه آزادروستا’ یکی از ساکنین شهر ملارد در این خصوص گفت: ماه محرم و صفر ماه خودسازی انسان است و در این ماه هرچقدر بر امام حسین ع و یاران و اهل بیت (ع)اشک بریزیم باز هم کم است ما باید از عاشورا درس زندگی گرفت.

وی افزود: زنان بایستی از حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت و امامت الگو گرفته و آن را به نسل آینده انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی امروز در تمام دنیا مطرح است، امروز مسلمانان گروه گروه به ایران سفر می کنند و در برقراری هیات ها در نذورات مشارکت می کنند.

یکی دیگر از شهروندان شهریاری گفت: امروز در تاسوعای حسینی چه قدرت و چه نیرویی است که مردم را بعد از 1400 سال به این عظمت در زیر باران از خانه و کاشانه بیرون کشیده ، پیر و جوان ، زن ومرد هم صدا یا حسین سر میدهند آیا کسی به اینها گفته است؟ نه عشق به امام حسین(ع) آنان را از خانه و کاشانه در این سرما بیرون آورده و به یاد سالار شهیدان اشک میریزند و به سر و سینه می زنند.

مریم دهقانپور افزود: من یک معلم هستم فرهنگ عاشورایی امروز دانش آموزان ما را از هر گونه لرزش مصون میدارد، دشمن یک سال تلاش و کوشش می کند با تهاجم فرهنگی اما تمام ترفندهای او در ماه محرم و صفر خنثی می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب که به حق فرزند صالح امام حسین (ع) هستند ایران اسلامی را در دنیای پر تلاطم هدایت و اگر ما اقتدار و قدرت در عرصه جهانی داریم ناشی از ولایت مداری و فرمانبرداری است.

درآیین مراسم به هیاتها عزاداری نمونه از طرف امام جمعه شهریار هدایایی به رسم یادبود اهدا شد و هم چنین نماز ظهر تاسوعا در مصلی شهریار و مرقد مطهر امام زاده اسماعیل و مصلی شهریار با حضور هیئای عزاداری برگزار شد.