بیش از 5 تن مواد مخدر در استان البرز کشف شد
بیش از 5 تن مواد مخدر در استان البرز کشف شد

شهریاریها :علی گودرزی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان این مقدار مواد مخدر در البرز کشف شد. وی ادامه داد: در این راستا 12 کیلوگرم هروئین، 3 تن تریاک، 128 کیلوگرم شیشه و یک تن حشیش در این استان کشف شد و مابقی نیز سایر […]

13920527000254_PhotoAشهریاریها :علی گودرزی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان این مقدار مواد مخدر در البرز کشف شد.

وی ادامه داد: در این راستا 12 کیلوگرم هروئین، 3 تن تریاک، 128 کیلوگرم شیشه و یک تن حشیش در این استان کشف شد و مابقی نیز سایر مواد مخدر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در طول این مدت 7 هزار و 348 نفر مرتبط با مواد مخدر نیز دستگیر شدند، افزود: بر این اساس 278 نفر قاچاقچی مواد مخدر، 42 نفر حمل کننده، 6 هزار و 94 نفر توزیع کننده و 756 نفر نیز نگهدارنده مواد مخدر بوده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته 36 باند مواد مخدر در این استان شناسایی و منهدم شده است، خاطرنشان کرد: در میان دستگیرشدگان 178 نفر از اتباع بیگانه نیز که در امر تهیه، نگهداری و توزیع مواد مخدر دست داشتند، دستگیر شدند.

گودرزی از انجام 5 عملیات جداگانه به منظور کشف مواد مخدر در این استان خبر داد و اضافه کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز طی پنج عملیات جداگانه موفق شدند یک تن و 268 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل مرفین، تریاک و حشیش را کشف کنند.

وی تأکید کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فردی در تهیه و انتقال مواد مخدر توسط یک دستگاه تریلر از بندرعباس به استان البرز فعالیت دارد، پیگیری موضوع در دستور کار عملیات ویژه پلیس قرار گرفت.

گودرزی ادامه داد: در این راستا و طی عملیات‌های جداگانه و اعزام دو تیم در مسیرهای تردد احتمالی خودروی تریلر، راننده دستگیر و پس از توقیف خودرو در بازرسی از آن 102 کیلو و 800 گرم تریاک و 41 کیلو و 600 گرم مرفین که به طرز ماهرانه‌ای در کابین خودرو جاسازی شده بود، ‌کشف شد.

وی از شناسایی یک شرکت هرمی در این استان خبر داد و افزود: با تحقیقات به عمل آمده اعضای اصلی این شرکت شناسایی و در یک عملیات دستگیر شدند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، مأموران نیروی انتظامی در یک عملیات موفق شدند لیدر اصلی این شرکت را که تحت تعقیب مراجع قضایی نیز بود به همراه 17 نفر دیگر دستگیر کنند.

گودرزی اظهار کرد: این فرد به بهانه ایجاد اشتغال و برآورده کردن آروزهای جوانان از آنان مبالغی بین 4 تا 8 میلیون دریافت ‌کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در ادامه سخنان خود به آمار اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی طی 9 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از 144 هزار و 696 مورد از اصناف بازدیدهای محسوس و نامحسوس انجام شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این راستا مکان فعالیت 2 هزار و 954 مورد از اصناف متخلف پلمب و برای 5 هزار و 583 صنف نیز اخطاریه صادر شد.

وی افزود: این طرح در 12 روز اول دی‌ماه انجام شد و در این راستا از 5 هزار و 149 صنف بازدید به عمل آمد که برای 160 مورد از اصناف اخطاریه صادر و محل کار 83 صنف نیز پملب شد.

این مسئول از طرح پاکسازی مناطق آلوده در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: در این راستا از دستگیرشدگان 7 تن سیم سرقتی به ارزش 200 میلیون تومان کشف شد.

به گفته گودرزی، در اجرای این طرح همچنین 55 نفر معتاد و 9 نفر از اراذل و اوباش نامی دستگیر شدند.

این مسئول همچنین از کشف یک پرونده قتل خبر داد و تصریح کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته از همسر مقتول مشخص شد که وی تناقض‌گویی‌هایی را در گفته‌های خود دارد.

وی گفت: در آخرین بازجویی از همسر مقتول، وی لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که همسرش ارتباط نامشروع داشته به همین دلیل برای انتقام از وی در شب حادثه با حل کردن چند قرص خواب‌آور در آب، وی را بیهوش و با روسری خفه کرده است.