بهره‌برداری از 17 پروژه کشاورزی در شهریار
بهره‌برداری از 17 پروژه کشاورزی در شهریار

شهریاریها :  مهدی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای توسعه کشاورزی و دامداری در این شهرستان انجام شده است که خوشبختانه مردم از دستاوردهای اجرای طرح‌های فوق بهره‌مند شده‌اند. وی با اشاره به در پیش بودن هفته جهاد کشاورزی بیان داشت: در چند ماه […]

جهادشهریاریها :  مهدی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای توسعه کشاورزی و دامداری در این شهرستان انجام شده است که خوشبختانه مردم از دستاوردهای اجرای طرح‌های فوق بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته جهاد کشاورزی بیان داشت: در چند ماه اخیر نیز تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام شده و در حال حاضر 17 پروژه بزرگ کشاورزی و دامداری در شهریار تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار عنوان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله آبیاری تحت فشار، آب و خاک، صنایع تبدیلی، باغبانی و دامداری و دامپروری اجرایی شده و در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

*بودجه 42 میلیارد ریالی برای 17 طرح کشاورزی در شهریار

صالحی ادامه داد:  طرح‌های فوق با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال آماده شده است و با بهره‌برداری از آنها شاهد رونق و توسعه بیشتر کشاورزی و دامداری شهریار خواهیم بود.

وی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه آب و خاک است که بر اساس آن با ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم‌سازی سخت‌افزارهای مورد نیاز بیش از سه هزار و 500 متر مربع از زمین‌های کشاورزی در منطقه شاهد شهر از سیستم آبیاری تحت فشار برخوردار خواهند شد که برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال بودجه صرف شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار یادآور شد: همچنین در دو روستای دیگر این شهرستان نیز مقدمات لازم برای بهره‌مندی از سیستم آبیاری تحت فشار فراهم شده و با افتتاح این طرح‌ها بیش از 24 هکتار از اراضی کشاورزی به این سیستم مجهز می‌شوند.

به گفته صالحی، طرح دیگری که در هفته کشاورزی در شهرستان شهریار به بهره‌برداری می‌رسد، مربوط به احداث و افتتاح گلخانه صیفی و سبزیجات است که این گلخانه در زمینی به مساحت حدود چهار هزار متر مربع ساخته و آماده بهره‌برداری است.

وی اذعان داشت: همچنین در بخش دام و طیور نیز 12 طرح بزرگ تکمیل شده و آماده بهره‌برداری بوده که یکی از آنها احداث مجتمع تولید گوشت قرمز با ظرفیت حدود هفت هزار تن است.

*ایجاد 296 فرصت شغلی در بخش کشاورزی و دامداری شهریار 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: 17 طرح کشاورزی و دامداری آماده افتتاح در این شهرستان همزمان با هفته کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آنها 296 فرصت شغلی جدید در شهریار ایجاد خواهد شد.

صالحی تأکید کرد: به طور قطع با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد افزایش خدمات‌رسانی به مردم و توسعه کشاورزی شهرستان شهریار خواهیم بود.