برگزاری کارگاه آموزشی CBT در شهرستان ملارد
برگزاری کارگاه آموزشی CBT در شهرستان ملارد

شهریاریها : کارگاه آموزش CBT یا رویکرد درمانی ویژخ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته روان شناسی در اداره بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد،  کارگاه آموزشی CBT یا رویکر درمانی با حضور بیش از ۶۰ نفر از   فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های روانشناسی و با تدریس الهه قربانی […]

photo_2016-08-24_11-56-12شهریاریها : کارگاه آموزش CBT یا رویکرد درمانی ویژخ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته روان شناسی در اداره بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد،  کارگاه آموزشی CBT یا رویکر درمانی با حضور بیش از ۶۰ نفر از   فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های روانشناسی و با تدریس الهه قربانی کارشناس ارشد روان شناسی در اداره بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد .
طی این دوره آموزشی الهه قربانی در مبحث CBT و رویکرد درمانی مطالبی را عنوان کرد ودر ابتدا با بیان اینکه رفتار درمانی شناختی که به اختصار CBT نیز یاد می‌شود، یک رویکرد روان‌درمانی است، که احساسات ناکارآمد و رفتارها، فرایندها و مضامین شناختی ناسازگارانه را، از طریق شماری از روش‌های سیستماتیک، صریح و هدف‌مدار نشانه می‌گیرد ، CBT یا رویکرد درمانی را برای دانشجویان تعریف کرد .
در ادامه کارگاه گفت نام این روش اشاره به رفتار درمانی، شناخت درمانی، و به ترکیبی از این دو بر اساس اصول پایه و پژوهش‌های رفتاری و شناختی دارد. بسیاری از این درمان‌گران با مشکلاتی از قبیل اضطراب و افسردگی بر اساس مجموعه‌ای از روش‌های شناختی و رفتاری مقابله می‌کنند. این روش اذعان دارد که ممکن است رفتارهایی باشند که از طریق تفکر عقلانی قابل کنترل نباشند. رفتار درمانی شناختی با «تمرکز بر حل مسئله» عهده‌دار حل مشکلات به خصوصی می‌شود، و در این رویکرد درمانگر با «عمل گرایی» تلاش می‌کند با کمک به مراجع در انتخاب استراتژی خاصی برای مواجهه با مشکل به او کمک کند.
شایان ذکر است این کارگاه آموزشی طی دو جلسه  به همت معاونت پیشگیری شهرستان و با همکاری موسسه مدیران جوان برگزار و با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان روبرو شد.