برگزاری همایش مناسب سازی به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان ملارد
برگزاری همایش مناسب سازی به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان ملارد

شهریاریها : همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی همایش مناسب سازی بهزیستی شهرستان های استان تهران در شهرستان ملارد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، همایش مناسب سازی با حضور علی مشیری رئیس گروه دسترسی و مناسب سازی بهزیستی کشور، دکتر پرستو منصوری معاونت توانبخشی بهزیستی استان تهران، مرتضی قربانی ریاست اداره و […]

شهریاریها : همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی همایش مناسب سازی بهزیستی شهرستان های استان تهران در شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، همایش مناسب سازی با حضور علی مشیری رئیس گروه دسترسی و مناسب سازی بهزیستی کشور، دکتر پرستو منصوری معاونت توانبخشی بهزیستی استان تهران، مرتضی قربانی ریاست اداره و کارشناسان مناسب سازی ادارات بهزیستی شهرستان های استان تهران به مناسبت هفته بهزیستی با هدف آموزش کارشناسان و تعامل در خصوص مناسب سازی هرچه بهتر معابر، اماکن عمومی، وسایل نقلیه و … برگزار گردید.

مرتضی قربانی ضمن خومشامدگویی به کارشناسان و مسئولین و همچنین تبریک هفته بهزیستی گفت: شهرستان ملارد از غربی ترین شهرستانهای استان تهران است که از نظر وسعت بعد از شهرستانهای تهران، ری و شمیرانات بزرگترین شهرستان استان تهران میباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسایل مربوط به مناسب سازی جهت رفاه حال معلولین به ظاهر فقط  به عهده سازمان بهزیستی است ولی اگر تمامی ادارات و ارگانها مسئولیت خود را بصورت کامل در این خصوص انجام دهند بسیاری از مشکلات مربوطه رفع خواهد شد.

در ادامه همایش نیز دکتر پرستو منصوری ضمن تاکید به ضرورت خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولین افزود: بحث مناسب سازی محیط شهری برای معلولین مبحثی است که اگر بصورت مطلوب انجام نشود نمود بیرونی آن در سطح جامعه بسیار بارز است و بلعکس.

وی اذعان داشت: یکی از شکایات همیشگی معلولین مناسب نبودن محیط شهری برای آنهاست که با تمام تلاش ها هنوز به آن نقطه که باید و شاید نرسیده ایم. در قانون حمایت از معلولین یکی از مباحث مهم مناسب سازی است که برای این مهم تمامی ارگانها باید با یکدیگر تلاش کنند.

در ادامه علی مشیری پس از ارائه توضیحاتی در خصوص لزوم مناسب سازی صحیح و اصولی معابر و اماکن عمومی و وسایل نقلیه جهت آسایش و رفاه حال معلولین  مطالب آموزشی خود را ارائه نمود.

 

هدف ازاین همایش ایجادمشارکت اجتماعی افرادمعلول وارزشهای فردی وکرامت انسانی افرادمعلول وتلاش درجهت رفع محرومیت وهمچنین زمینه سازی جهت ارتقاء کیفیت زندگی معلولان ودستیابی فردبه استقلال نسبی می باشد.

در پایان این همایش نیز از زحمات یکساله کارشناسان مناسب سازی با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.