برگزاری مسابقات کشوری کشتی باچوخه جام اندیشه در شهریار
برگزاری مسابقات کشوری کشتی باچوخه جام اندیشه در شهریار

شهریاریها : همزمان با آزاد سازی خرمشهر  و اعیاد شعبانیه و با حضور قهرمانان و پهلوانان ورزشی،اولین دوره مسابقات کشتی با چوخه کشوری در شهرشهرستان شهریار(شهر اندیشه) برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار؛در این رقابت هاآقایان دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار،صارمی معاونت سیاسی انتظامی ،دکتر جعفری رئیس فدراسیون […]

۸شهریاریها : همزمان با آزاد سازی خرمشهر  و اعیاد شعبانیه و با حضور قهرمانان و پهلوانان ورزشی،اولین دوره مسابقات کشتی با چوخه کشوری در شهرشهرستان شهریار(شهر اندیشه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار؛در این رقابت هاآقایان دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار،صارمی معاونت سیاسی انتظامی ،دکتر جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی و بومی و محلی، مستجاب‌الدعوه دبیر،قائمی رئیس چوخه کشور،احمد عبدالوند رئیس اداره ورزش و جوانان ،داورزنی رئیس هئیت استان، شوندی شهردار ، سرآبادانی رئیس و اعضاء شورای شهر اندیشه و جمعی از مسئولین شهرستان شهریار و اسفندیار محمودی رئیس هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی شهرستان حضور داشتند.

این مسابقات با ۹۰ شرکت کننده در ۵ وزن ۶۶ کیلوگرم، ٧۴کیلوگرم، ٧۴کیلوگرم  ٩۶
کیلوگرم و +۹۶ کیلوگرم برگزار شد.

مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور در سبک خراسانی پس از رایزنی های بسیار و موافقت مسئولان این رشته ورزشی، همزمان با اعیاد شعبانیه و آزاد سازی خرمشهر با حضور شهرهای اسفراین،قوچان،بجنورد،سبزوار،اصفهان،کرمانشاه ،شیروان، ملارد و شهریار به میزبانی شهرستان شهریار برگزار شد.

کشتی با چوخه یکی از معروف‌ترین ورزش‌های محلی و نماد فرهنگ ایرانی است.تاریخچه کشتی با چوخه که در میان بومیان خراسان( قوچان،شیروان) رواج دارد. کشتی باچوخه در خراسان بزرگ از تاریخچه کهنی برخوردار است .

کشتی با چوخه از جمله ورزش هایی است که طرفداران علاقه مندی را در شهریار دارد و برگزاری مسابقات کشتی با چوخه کشور در این دیار، می تواند زمینه شکوفا شدن استعدادهای ورزشی را فراهم آورد.

احمدعبدالوند رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریاراظهار داشت: برگزاری مسابقه کشتی با چوخه کشور در شهریار یک رویداد مهم بوده که باید آن را به فال نیک گرفت.

وی افزود: حضور قهرمانان و پهلوانان برجسته این رشته ورزشی در شهریار می تواند زمینه ساز رونق و گسترش هر چه بیشتر ورزش کشتی باچوخه در شهریار شود.

در خاتمه مسابقات احمد عبدالوند از زحمات مهندس حاتمی عضو شورای شهر اندیشه و مسئول کمیته چوخه شهرستان شهریار با اهداء لوح یادبود تقدیر و تشکر کرد.

این مسابقات با گزارشگری  هادی عامل یک نام آشنا در کشتی ایران است. یک صدای فراموش نشدنی و خاطره انگیز گزارش شد.