برخی مدارس ملارد در حال ریزش است/۸۰ درصد ادارات حتی تابلو ندارند
برخی مدارس ملارد در حال ریزش است/۸۰ درصد ادارات حتی تابلو ندارند

شهریاریها : نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سیستم اداری و آموزشی این شهرستان گفت: ساختمان برخی مدارس ملارد در حال ریزش است. محمد محمودی شاه نشین صبح چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با کمیته برنامه ریزی ملارد، که با […]

شهریاریها : نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سیستم اداری و آموزشی این شهرستان گفت: ساختمان برخی مدارس ملارد در حال ریزش است.

محمد محمودی شاه نشین صبح چهارشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با کمیته برنامه ریزی ملارد، که با حضور محمد حسین مقیمی، استاندار تهران، معاونان استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمع دیگری از مسؤولان استانی در فرمانداری ملارد برگزار شد، طی سخنانی گفت: ما در کشور مشکل آب کشاورزی، صنعتی و شرب داریم و متاسفانه در این زمینه برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از آب نداریم.

وی با بیان این که آب تصفیه شده ۲ تصفیه خانه ملارد هدر می رود، افزود: این آب امکان انتقال به بالا دست ندارند و علی رغم اعلام آمادگی شهرداری های ما برای خریداری این آب و استفاده در شستشوی معابر و فضای سبز و نیز استفاده در بخش صنعت بلا استفاده مانده است.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل آب شرب غرب شهرستان ملارد و تعویض شبکه های فرسوده خبر داد و افزود: باید تلاش کنیم که مشکل روستاهایی که در زمینه آب شرب و فقدان ذخیره آب وجود دارد حل شود.

وی شهرستان ملارد را دارای زمینه مناسب اشتغال زایی دانست و گفت: خرداد سال ۹۵ و ۱۰ روز قبل از انتخابات دور دوم مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان ملارد آمد و ۲ شهرک صنعتی کلنگ زنی شد و رسانه ها از ایجاد ۸۰ هزار شغل در این شهرک های صنعتی خبر دادند.

محمودی شاه نشین اضافه کرد: متاسفانه شرکت شهرک صنعتی با احداث این شهرک های صنعتی موافقت نکرد.

وی با بیان این که بخشی نگری در ملارد، صنعت این شهرستان را به خطر انداخته است، اظهار داشت: در منطقه صنعتی صفادشت کارخانجات بزرگی کار می کنند، اما هر روز ادارات محیط زیست و کشاورزی و …به واسطه بخشی نگری و بی توجه به رفع موانع تولید ایجاد مشکل برای این کارخانجات می کنند.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه برخی از کارخانه های این منطقه که یکی از آن ها به تنهایی در چند سال اخیر بیش از ۳۰۰ کارگر جذب کرده است به سوی تعطیلی می رود.

وی به مشکلات حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه و نیز بودجه اولویت اول را حمل و نقل ریلی معرفی کرده و قطار حومه ای برای ۵ نقطه از کشور تعریف می شود و شهریار، ملارد و قدس حذف می شود، هر روز صبح تعداد زیادی از افراد به سوی تهران حرکت می کنند و در ترافیک قرار می گیرند.

محمودی شاه نشین با بیان این که ملارد ۵۰ هزار دانش آموز دارد، گفت: این تعداد بیشتر از جمعیت تعداد زیادی از شهرهای کشور است، اما یک اداره فشل ناکارامد و افراد بی انگیزه داریم، برخی مدارس در حال ریزش است.

وی اضافه کرد: مسئولین گزارش دهند که در چند سالی که بودند چه کاری در جهت احداث مدارس انجام داده و چند مدرسه بازسازی شده و یا به استعدادهای بالقوه کمک شده است، چرا که نگاه ما رفیق بازی و عدم مطرح کردن ضعف های یکدیگر شده است.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۸۰ درصد از ادارات ما تابلو ندارند، بسیاری از ادارات ساختمان و مکان ندارند، برخی مدیران کل به فکر جا انداختن ادارات در شهرستان ملارد نیستند.

محمودی شاه نشین ناکارآمدی ادارات را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم هر روز به ما گله می کنند، ما دولتی داریم که رییس جمهور آن فردی متعهد به اخلاق و مردمی است، انتظار داریم این رفتار به ادارات پایین دست تسری پیدا کند.

وی گفت: شهرستان ۴۵۰ هزار نفری حتی یک صندلی سینما، یک فرهنگسرا و یک استادیوم ورزشی ندارد، البته ساخت استادیوم شروع اما به دلیل نبود بودجه ناقص رها شده است.