بارندگی و سرما در شرق و غرب کشور
بارندگی و سرما در شرق و غرب کشور

شهریاریها : مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از سرد شدن هوا در شمال شرق کشور خبر داد. احد وظیفه  در مورد وضعیت جوی استان‌های کشور گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز شنبه بتدریج در نیمه غربی از ابرناکی کاسته و بارش قطع می‌شود وسامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود. وی […]

شهریاریها : مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از سرد شدن هوا در شمال شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه  در مورد وضعیت جوی استان‌های کشور گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز شنبه بتدریج در نیمه غربی از ابرناکی کاسته و بارش قطع می‌شود وسامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

وی افزود:بارش ها در جنوب کرمان، نیمه شرقی خراسان رضوی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت و طی روز آینده درجنوب شرق کشور پدیده گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه درهمین مدت دربرخی نقاط شمال شرق و مناطق کوهستانی دامنه های شمالی و جنوبی البرز کولاک و برف نیز پیش بینی می شود، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود اما لازم به ذکر است که امروز با نفوذ زبانه پرفشار وهوای سرد در نیمه شمالی و نوارغربی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد که افت دما در شمال شرق کشور محسوس است.

وظیفه با بیان اینکه روزهای یک شنبه و دوشنبه درغالب مناطق کشور جو نسبتأ پایدار بوده ودمای هوا بطور نسبی افزایش می یابد. گفت: طی روزهای شنبه ویکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه امروز استان‌های اردبیل با کمینه منفی ۱۴ سردترین و بندرعباس با بیشینه ۲۱ گرمترین استان‌های کشور هستند گفت: « همچنین برای تهران آسمان کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.