انفجار منجر به حریق در کارگاه مواد شیمیایی در شهریار
انفجار منجر به حریق در کارگاه مواد شیمیایی در شهریار

شهریاریها : رضا قاسمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی ۴۰۱ شهریار اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان انفجار منجر به حریق کارگاه مواد شیمیایی در این شهر اطفا شد. وی بیان کرد: با تلاش همه‌جانبه آتش‌نشانان انفجار منجر به حریق در کارگاه تولید مواد شیمیائی (آب اکسیژنه) در شهریار مهار شد. […]

آتششهریاریها : رضا قاسمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی ۴۰۱ شهریار اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان انفجار منجر به حریق کارگاه مواد شیمیایی در این شهر اطفا شد.

وی بیان کرد: با تلاش همه‌جانبه آتش‌نشانان انفجار منجر به حریق در کارگاه تولید مواد شیمیائی (آب اکسیژنه) در شهریار مهار شد.

مسؤول اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تصریح کرد: رخداد این آتش‌سوزی ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه صبح روز گذشته طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهریار واقع در شهریار، بلوار پلیس، خیابان بهاء، کوچه پاییزان اطلاع‌رسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله آتش‌نشانان شهریار به محل حادثه اعزام شدند و به محض رسیدن عملیات اطفا را با ایجاد حلقه محاصره برای کنترل مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت‌ها شروع کردند.

قاسمی افزود: سرانجام پس از یک عملیات فشرده حریق به‌طور کامل با همکاری آتش‌نشانی باغستان مهار و خاموش شد.

وی گفت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است و علت بروز این انفجار و حریق و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شهریار در حال بررسی است.

مسؤول اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار همچنین از نجات شهروند شهریاری از داخل کابین آسانسور خبر داد.

وی اظهار کرد: ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه روز گذشته طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار، خیابان طالقانی، نبش کوچه شلمچه، ساختمان ایساتیس گزارش شد.

قاسمی بیان کرد: به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه ۴۰۱ شهریار را به محل اعزام کرد.

وی خاطرنشان کرد: نجات‌گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی و اطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعاً عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.

مسؤول اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار در پایان متذکر شد: مأموران این سازمان با اتخاذ تدابیر لازم و ایمن‌سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز کرده و فرد محبوس شده را بدون هیچ‌گونه آسیبی از داخل کابین خارج کردند.