افزایش حدود 5 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز
افزایش حدود 5 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

شهریاریها :  منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هفته گذشته و با وجود اینکه حدود 10 روز از فصل تابستان را سپری کرده‌ایم، آب و هوای استان البرز و دمای هوا در این استان چندان تابستانی نبود. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در شهرستان کرج کمترین و […]

13920101000158_PhotoAشهریاریها :  منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هفته گذشته و با وجود اینکه حدود 10 روز از فصل تابستان را سپری کرده‌ایم، آب و هوای استان البرز و دمای هوا در این استان چندان تابستانی نبود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در شهرستان کرج کمترین و گرم‌ترین ساعات حدود 15 تا 30 درجه بالای صفر بود.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: با این وجود پیش‌بینی‌ها بر این اساس است که رفته رفته روزهای گرمی در انتظار اکثر نقاط کشور  از جمله شهرستان‌های مختلف استان البرز است.

رحمانیان ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی در روزهای آینده وضعیت جوی پایداری در استان البرز خواهیم داشت که این امر به گرم‌تر شدن دمای هوا کمک می‌کند.

* افزایش حدود 5 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

وی افزود: بنابراین طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه آسمان استان البرز صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود.ژ

رحمانیان در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌ها خبر از افزایش دمای هوا در کشور طی این هفته داده‌اند، اداره هواشناسی استان البرز چه دمایی را برای روزهای آینده این استان پیش‌بینی می‌کند؟ گفت: از صبح روز جمعه روند افزایش دما در اکثر نقاط استان البرز آغاز شد و در این روز شهرستان‌های استان با افزایش بین یک تا سه درجه روبه‌رو بودند و روز جمعه کرج در گرم‌ترین ساعات دمای 33 درجه‌ای را تجربه کرد.

وی افزود: انتظار داریم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روند افزایش دما ادامه داشته و در این روزها دمای هوای شهرستان نسبت به هفته گذشته حدود 5 درجه افزایش یافته و به 36 درجه بالای صفر خواهد رسید.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز در پایان گفت: با توجه به اینکه وضعیت جوی پایداری را در استان پیش‌بینی می‌کنیم، مردم البرز باید منتظر هفته‌ای گرم و تابستانی باشند.