اسلامشهریها در پرداخت صدقه رتبه نخست استان تهران هستند
اسلامشهریها در پرداخت صدقه رتبه نخست استان تهران هستند

شهریاریها : رئیس کمیته امداد امام(ره) اسلامشهر گفت: شهروندان اسلامشهر با پرداخت ماهانه بیش از دو میلیارد ریال صدقه، رتبه اول را در استان تهران دارند. به گزارش خبرنگارمهر، سعید فلاح عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه سالجاری ۲۵ میلیاردریال از وجوهات صندوق صدقات جمع […]

امدادشهریاریها : رئیس کمیته امداد امام(ره) اسلامشهر گفت: شهروندان اسلامشهر با پرداخت ماهانه بیش از دو میلیارد ریال صدقه، رتبه اول را در استان تهران دارند.

به گزارش خبرنگارمهر، سعید فلاح عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه سالجاری ۲۵ میلیاردریال از وجوهات صندوق صدقات جمع آوری شد، اظهار داشت:دو هزار و ۶۰۰ صندوق بزرگ در سطح شهر، ۷۰۰ صندوق متوسط در کارخانه ها و ادارت شهرستان و ۴۲ هزار صندوق کوچک نزد خانواده ها است که همشهریان صدقات خود را واریز می کنند و تمام این مبالغ هزینه نیازمندان و مددجویان کمیته امداد می شود.

رئیس کمیته امداد اسلامشهر گفت: شهروندان اسلامشهر با پرداخت ماهانه بیش از ۲ میلیارد ریال صدقه، رتبه اول را در استان تهران دارند.

وی ضمن گلایه از حضور خیریه هایی با رویکرد بیرون از شهرستان، عنوان کرد: متاسفانه مراکز برخی از خیریه ها در شهر تهران است و با توزیع صندوق های صدقات، وجوه شهروندان اسلامشهر را در خارج از شهرستان هزینه می کنند که این کار خلاف است، در حالیکه چند مرکز خیریه فعال دارای مجوز شهرستانی هستند که در حال حاضر همکاری خوبی با کمیته امداد دارند.

این مسئول از بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار شد که طی آن تمام زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد هستند به طور رایگان بیمه شوند ۷۶۸ زن سرپرست خانوار در شهرستان اسلامشهر با پرداخت ماهانه بیش از سه میلیارد ریال توسط کمیته امداد بیمه شدند و مزیت این نوع بیمه استفاده از مزایای بازنشستگی است.

فلاح وظیفه کمیته امداد را توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان دانست و تاکید کرد: کمیته امداد یک نهاد مقدس و تنها ارگانی است که هنوز نام مبارک بنیانگذار انقلاب اسلامی را با خود دارد و حضرت امام(ره) می فرمودند که افراد تحت پوشش کمیته امداد ولی نعمت همه هستند در حال حاضر ۱۰۴ دانشجو، ۹۷۲ دانش آموز، چندین نخبه قرآنی و دانشجوی ممتاز در اسلامشهر تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند و هدف اصلی و نهایی مجموعه کمیته امداد خوداشتغالی و خودکفایی مددجویان است.

گفتنی است؛ بیش از چهار هزار خانواده از خدمات کمیته امداد امام(ره) شهرستان اسلامشهر استفاده می کنند، همچنین طی سالجاری سه مرکز نیکوکاری احمدآباد مستوفی، بهرام آباد و قائمیه در سطح شهر افتتاح شد.