استان تهران در سالی که گذشت
استان تهران در سالی که گذشت

شهریاریها : در سال ۹۳ اتفاقات پر فراز و نشیبی در سطح استان تهران رخ داد که برخی از آنها بسیار شیرین و دلچسب و برخی نیز تلخ و ناگوار بود به گزارش خبرنگار مهر، سال ۱۳۹۳ روزهای پایانی خود را سپری می کند و مردم سراسر کشور خود را مهیای استقبال از سال نو […]

شهریاریها : در سال ۹۳ اتفاقات پر فراز و نشیبی در سطح استان تهران رخ داد که برخی از آنها بسیار شیرین و دلچسب و برخی نیز تلخ و ناگوار بود

به گزارش خبرنگار مهر، سال ۱۳۹۳ روزهای پایانی خود را سپری می کند و مردم سراسر کشور خود را مهیای استقبال از سال نو می کنند.سال ۹۳ با تمامی اتفاقات تلخ و شیرین، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

کشته شدن بیش از هزار نفر در جاده های مختلف استان تهران و تعطیلی تعدادی از کارخانجات و مشکلات متعدد شهرک های اقتصادی و صنعتی مختلف و عروج شهیدان زنده دفاع مقدس از جمله خاطرات تلخ رخ داده در سال رو به اتمام است.

افتتاح آزادراه حرم تا حرم، راه اندازی اولین مرکز ام آر آی جنوبشرق استان تهران، تعیین تکلیف زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، حضور مراجع عالقدر جهان تشیع در برخی شهرستان های استان نیز از اتفاقات شیرین و خاطره انگیز در سال ۹۳ محسوب می شود.

قهرمانی تیم تکواندو شهرداری ورامین در لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا

تیم تکواندو شهرداری ورامین توانست برای دومین سال متوالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور برسد و جام قهرمانی را در دیار ۱۵ خرداد نگه دارد، تیم شهرداری ورامین در دو فصل اخیر حضور خود در لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور به یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی رسیده و در فصل جاری نیز با بازی های قابل قبول و درخشان توانست مقام قهرمانی خود را تکرار کند.

همچنین تیم شهرداری ورامین توانست برای نخستین بار در مسابقات جام باشگاه های آسیا به مقام قهرمانی رسیده و پس از قهرمانی متین ورامین در فصل گذشته جام باشگاه های آسیا در رشته والیبال، دومین افتخار بزرگ را در این سطح نصیب ورامین کند.

 

مشکلات متعدد شهرک های صنعتی در استان تهران

در حالی که به گفته مسئولان، استان تهران دارای ۱۳ شهرک صنعتی بوده  که ده شهرک آن آماده واگذاری است اما اغلب این شهرک های صنعتی با مشکلات متعدد اقتصادی روبرو هستند که اگرچه در سال ۹۳ تلاش هایی از سوی مسئولان انجام گرفت اما منجر به حل مشکلات نشد.

خبرگزاری مهر در چندین گزارش، مشکلات شهرک های صنعتی مختلف استان تهران نظیر شهرک شمس آباد ری را مورد بررسی و تحلیل قرار داد، شهرک هایی که کارگران و کارفرمایان برای رونق تولید و فعالیت های اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو هستند.

بیکاری کارگران برخی کارخانجات و وجود معضلی به نام بیکاری جوانان

در سال ۹۳ نیز یکی از مهمترین مشکلات شهرستان های استان تهران، وجود انبوهی از جوانان تحصیلکرده و آماده کار بود  به همین خاطر کارگروه های توسعه و اشتغال در استاندار تهران و فرمانداری های شهرستان های مختلف جلسات متعددی را برگزار کردند اما همچنان این معضل یکی از مشکلات اساسی استان محسوب می شود.

از طرف دیگر استان تهران در سال جاری شاهد تعطیلی برخی کارخانجات و بیکاری کارگران بود که مهمترین کارخانه تعطیل شده، کارخانه تصفیه قند ورامین بود که بیش از ۴۰۰ کارگر بیکار شدند و با گذشت بیش از یک ماه هنوز به سر کار بازنگشته اند.

حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در جنوبشرق استان تهران

در اسفندماه ۹۳، مردم جنوبشرق استان تهران شاهد حضور مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در شهر و دیارشان بودند و این اتفاق را می توان نقطه عطفی در تاریخ این منطقه دانست.

 

آیت الله نوری همدانی ابتدا به شهرستان ورامین سفر و پس از سخنرانی در جمع مردم این دیار، به شهرستان پاکدشت رفته و با علما و طلاب جنوبشرق استان و مردم ولایتمدار پاکدشت دیدار کرد، حضور در جمع مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان قرچک و سخنرانی در جمع مردم ولایتمدار پیشوا از دیگر برنامه های سفر آیت الله نوری همدانی به جنوبشرق استان تهران بود.

افتتاح اولین مرکز ام آر آی شرق استان تهران

ایجاد دستگاه ام آر آی همواره یکی از مطالبات جدی مردم جنوبشرق استان تهران بود به طوری که به دلیل عدم وجود این دستگاه در منطقه، مردم مجبور بودند که برای انجام امور درمانی خود به تهران مراجعه کنند اما در سال جاری و با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسل جدید ام آر آی با حمایت بخش خصوصی در ورامین افتتاح شد.

حضور وزرای دولت یازدهم و افتتاح پروژه های مهم در سطح استان تهران

در سال ۹۳ پروژه های متعددی در سطح استان تهران با حضور مسئولان کشوری و لشکری به بهره برداری رسید که قدم بزرگی را برای پیشرفت و توسعه استان برداشت.

 

در سال جاری وزاری مختلف دولت یازدهم مانند وزیر راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، نیرو، تعاون و رفاه اجتماعی و تعداد دیگری از وزرا به شهرستان های مختلف استان تهران سفر کردند و علاوه بر افتتاح پروژه های مختلف، جلسات متعددی را برای حل مشکلات پیش روی شهرستان ها برگزار کردند.

حضور باشکوه مردم استان تهران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و حماسه نهم دی

سال ۹۳  را باید سال حضور حماسی مردم در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی نامید که این پیام را به تمام جهان مخابره کرد که مردم استان تهران علیرغم مشکلات و سختی های فراوان هیچگاه از آرمان ها و ارزش های اسلامی خود دست نخواهند کشید.

جا ماندن تیم والیبال متین ورامین از کورس قهرمانی

متین ورامین قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در این فصل از رقابت ها نتوانست موفقیت فصول گذشته خود را تکرار کند به همین خاطر در مرحله پلی آف لیگ و در رقابت با تیم شهرداری تبریز شکست خورد و وداعی زودهنگام با مسابقات را داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولان به مشکلات و ساختارهای شهرستان های استان تهران اظهار داشت: مردم شهرستان های استان تهران اگرچه همجوار با پایتخت هستند اما با مشکلات و موانع متعددی روبرو هستند.

سید حسین نقوی حسینی افزود: برخی از پروژه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و غیره که در دولت های گذشته به مردم مناطق مختلف شهرستان های استان تهران نوید آن داده شده بود، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی ادامه داد: باید مسئولان و مدیران کشوری و استانی با عزم ملی و مدیریت جهادی نسبت به حل مشکلات موجود در شهرستان های استان تهران قدم های موثرتری را بردارند.

به هر ترتیب در سال ۹۳ اتفاقات پر فراز و نشیبی در سطح استان تهران رخ داد که برخی از آن بسیار شیرین و دلچسب و برخی نیز تلخ و ناگوار بود اما به هر تقدیر حوادث رخ داده تجربه ای برای مردم و مسئولان این استان شد تا در سال جدید با همتی مضاعف به فکر توسعه و آبادانی هر چه بیشتر این استان قدم بردارند.

گزارش:محمدرضا حیدری