آسمان البرز باز هم تیره شد
آسمان البرز باز هم تیره شد

شهریاریها : آسمان استان البرز در هفته گذشته ابری بود و این شرایط موجب بارش‌های مناسب باران و حتی برف در شهرستان‌ طالقان و مناطق مرتفع البرز را فراهم کرد. بارش باران در این مدت که اوج آن مربوط به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بود، موجب شد تا ساکنان البرز روزهای آخر هفته‌ای را با […]

هواشهریاریها : آسمان استان البرز در هفته گذشته ابری بود و این شرایط موجب بارش‌های مناسب باران و حتی برف در شهرستان‌ طالقان و مناطق مرتفع البرز را فراهم کرد.

بارش باران در این مدت که اوج آن مربوط به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بود، موجب شد تا ساکنان البرز روزهای آخر هفته‌ای را با هوای پاک و سالم سپری کنند.

این در حالی است که از صبح روز گذشته آلاینده‌های جوی در آسمان استان البرز افزایش پیدا کرد و به نظر می‌رسد که پدیده وارونگی جوی، موجب این امر شده است.

در همین رابطه منصور رحمانیان مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز به خبرنگار فارس در کرج گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در روزها اخیر به اطلاع مردم رسید، انتظار داشتیم که این هفته استان البرز آسمانی صاف و همراه با غبار محلی را سپری کند.

وی افزود: در حال حاضر جوی پایدار در استان البرز حاکم است که این شرایط موجب افزایش آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پر جمعیت مانند کلانشهر کرج می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که شرایط جوی فوق تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، آسمان البرز تا روزهای پایانی هفته جاری، صاف تا کمی ابری و همراه با غبار خواهد بود.

رحمانیان افزود: بنابراین در این شرایط باید کودکان، افراد بیمار و سالمندان از تردد غیرضروری در مناطق پرجمعیت و مراکز شهرها خودداری کنند. در اواخر هفته جاری انتظار افزایش ابر در آسمان البرز را داشته و امیدواریم هفته آینده شاهد بارش باران و نعمات الهی باشیم.