گفتگو با مدیر کانال پر مخاطب شهریار نگار
گفتگو با مدیر کانال پر مخاطب شهریار نگار

شهریاریها : امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مطرح ترین راه های ارتباطی در بین اقشار مختلف جامعه مطرح است و هرکس بر حسب نیاز، علاقه، حرفه و… از آن ها استفاده می کند. یکی از این شبکه های اجتماعی که با استقبال مردم نیز مواجه شده، تلگرام است. این شبکه اجتماعی با […]

photo_2016-09-28_14-02-32شهریاریها : امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مطرح ترین راه های ارتباطی در بین اقشار مختلف جامعه مطرح است و هرکس بر حسب نیاز، علاقه، حرفه و… از آن ها استفاده می کند.

یکی از این شبکه های اجتماعی که با استقبال مردم نیز مواجه شده، تلگرام است.

این شبکه اجتماعی با قابلیت تشکیل گروه، چت کردن، ارسال فایل های صوتی و تصویری و… به عنوان یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای اجتماعی شناخته شده است.

کاربران این نرم افزار معمولا با عضویت در گروه های خبری و اطلاع رسانی، هنری، جک و خنده، مدل لباس و… زمان و وقت خود را می گذارند؛ بعضی ها از این فرصت استفاده کرده و محصولات خود را تبلیغ می کنند. در برخی موارد نیز افراد، از این نرم افزار به عنوان تریبون بهره می برند و دانش و اطلاعات خود را به دیگران منتقل می کنند.

در حقیقت آن ها نه تنها در مقابل این شبکه های اجتماعی ایستادگی نمی کنند، بلکه با بهره گیری از موقعیتی که ایجاد شده زمینه ایی را برای گسترش اعتقادات خود فراهم می کنند.

یکی از این شبکه های پرمخاطب در شهرستان شهریار کانال تلگرام شهریار نگار می باشد که با بهره گیری از جوانان با اعتقاد و کاربلد توانسته موج جدیدی از اطلاع رسانی و آموزش و حقوق شهروندی توانسته طیف وسعی از علاقمندان را به خود جذب کند.

بهانه ای شد تا گفتگوی با مدیران یکی از کانال های پرمخاطب شهرستان شهریار در تلگرام داشته باشیم که امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد .

در ابتدا خودتان را معرفی کنید؟

سید محمد علی خامسی متولد  ۱۳۶۲
تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمائی خود را در مدرسه شاهد و دوران دبیراستان در مدرسه فرهنگیان شهریار به اتمام رسانیدم.
در سال ۱۳۸۶ موفق به اخذ لیسانس در رشته کشاورزی و در سال ۱۳۹۳ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت سیستمهای اطلاعاتی گردیدم.
و از سال ۸۹ نیز نیز در یکی از ادارات این شهرستان مشغول بعه خدمت به شهروندان میباشم.

دلیل محبوبیت شهریار نگار را در چه چیزهایی می دانید ؟

ارتباط بی واسطه و صمیمانه با مخاطبین
احترام به نظرات مخاطبین
عدم وابستگی به هیچ فرد،جناح،سازمان و …..
عنوان نمودن مشکلات و مسائل شهروندان از زبان خود آنها
پیگیری مسائل و مشکلات شهروندان تا حد امکان
آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
ایده ایجاد  شهریار نگار چگونه به دست آمده است و اهدافتان از راه اندازی آن چیست؟

پس از اتمام تحصیل و در برهه ای از زمان بستر را برای استفاده از ظرفیتهایم مناسب تشخیص ندادم،همچنین وجود خلاء اطلاع رسانی سریع،صحیح،بدون واسطه و بدون جهت را در سطح شهرستان احساس نمودم لذا با راه اندازی این شبکه اطلاع رسانی به دنبال استفاده نمودن از این ظرفیتها از طریق ایجاد یک شبکه اطلاع رسانی فراگیر با هدف شفاف سازی امور جاری در شهرستان و ایجاد بستری مناسب برای جوانان جهت بیان نظرات،ایده ها،مشکلات،نقاط قوت و ضعف شهرستان در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار و اعتلای این شهرستان و صیانت از حقوق شهروندان افتادم.
برای ما درباره پیش زمینه و حوزه فعالیتتان بگویید قبل از فعالیت در شهریار نگار مشغول چه کاری هستید؟
از دوران نوجوانی به عنوان  عضوی از خانواده  ورزش شهریار و  به عنوان فعال اجتماعی و مذهبی در هیئتهای مذهبی و فعالیتهای اجتماعی در سطح شهرستان  مشارکت فعال داشتم که شهریار نگار به نوعی چکیده و تجربه این فعالیتها بوده است.
با توجه به تحصیلات اینجانب در حوزه سیستمهای اطلاعاتی و علوم ارتباطات همچنین تجارب چندین ساله شغلی و سازمانی خود اقدام به راه اندازی این انجمن مردم نهاد و پایگاه اطلاع رسانی افتادم.
روزانه چند ساعت به کار خود در تلگرام اختصاص میدهید ؟
علاوه بر شخص اینجانب گروهی ۱۵ نفره متشکل از جوانان تحصیلکرده و توانمند این شهرستان در تولید محتوی و سایر فعالیتهای شهریار نگار فعالیت مینمایند.شخصا روزانه در حدود ۸ ساعت از زمان خودرا صرف مدیریت، ایده پردازی،تولید محتوی،پاسخگوئی مخاطبان و پیگیری مشکلات و خواسته های ایشان مینمایم.همچنین سایر اعضای گروه نیز به فراخور مسئولیتی که بر عهده دارند از ۱ تا ۸ ساعت از زمان خودرا صرف فعالیت در شهریار نگار مینمایند.
آیا در این مدت شروع به کار شهریار نگار با مشکلات و یا چالشی روبرو شده اید؟
بله البته
برخی مسئولین، اشخاص و فعالین در سطح شهرستان که به هر ترتیبی پیکان انتقاد شهریار نگار متوجه ایشان گردیده مارا از لطف خود بی نصیب نگذاشته اند!!!
از گوشه و کنار هم دوستانی عنوان میکنند به ما تاکید شده است با شهریار نگار هیچ گونه همکاری و تعامل نداشته باشیم.
اما عمق مشکل(به نظر اینجانب فاجعه) جایی بود که یک آقای خبرنگار که اتفاقا در سطح شهرستان بسیار هم فعال میباشد در گروههای مجازی  ونشستهایی بر علیه مکتب شهریار نگار جبه گیری نموده و شهریار نگار را خطری برای خبرنگاران این شهرستان تلقی نموده و خواستار اتحاد خبرنگاران با هدف تضعیف شهریار نگار گردیده بود.
برای اینجانب بسیار سخت و غیر قابل قبول بود زیرا رسالت خبرنگاری اشاعه اخبار به صورت شفاف و بی جهت و بدون واسطه میباشد و اینکه یک فرد در پوشش خبرنگار اقدام به تحریک سایر افراد فعال در این کسوت آن هم در جهت جلوگیری از انجام فعالیتی که رسالت ذاتی این کسوت میباشد مرا سخت ناراحت و دلگیر نمود.
از جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شهریار تشکر میکنم که با درایت و هوش اجتماعی  خود فریب این افراد را نخورده و با جان و دل بدون کوچکترین چشمداشتی برای اعتلای شهر خود تلاش میکنند.
خبرنگاران سروش روشنگری و طلایه داران صیانت از حقوق شهروندان میباشند.
من دست خبرنگاران واقعی که دغدغه حل مسائل و مشکلات شهروندان را دارند،اربابان واقعی جراید و سایر زحمتکشان واقعی این عرصه را به گرمی میفشارم و آماده هرگونه همکاری و تعامل با این عزیزان میباشم.
شهریار نگار تا چه مقدار توانسته مشکلات عمومی مردم را پوشش دهد؟  و به نظر شما موفق بوده ؟
این سوال به دو بخش تقسیم میگردد
بخش اول پوشش مشکلات شهروندان که به نظر میرسد در این حوزه تا حد بسیار زیادی موفق بوده ایم.
اما بخش دوم که پیگیری و حل مشکلات شهروندان میباشد با توجه به برخی جبهه گیریها و … هنوز با اهداف از پیش تعیین شده خود بسیار فاصله داریم.
خواسته شما از مسئولین چیست؟
از مسئولین گرامی درخواست دارم با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری که انتقاد از مسئولین را نعمت و فرصت دانسته اند و نه تهدید از انتقاد نهراسند و بلکه از انتقادات در جهت رفع کاستیها و پیشرفت خود و مجموعه تحت مدیریتشان بهره برند.همچنین از ایشان میخواهم پاسخگوئی شفاف به مردم را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
آقای خامسی حرف آخر…؟
امیدوارم هستم با فراگیر شدن مکتب شهریار نگار بتوانیم مروج فرهنگ شهروندی،فرهنگ پاسخگوئی مسئولان و شفاف سازی هرچه بهتر امور همچنین ایجاد وفاق و همدلی بین مردم و مسئولین باشیم.
متاسفانه در حال حاضر چه شهروندان و چه مسئولین به حقوق یکدیگر احترام نمیگزارند.سعی ما فرهتنگ سازی در این حوزه میباشد.
مکتب شهریار نگار با عنوان انجمن حمایت از حقوق شهروندان “دیده بان شهریار نگار”  با شماره ثبت ۸۸۸ به صورت رسمی ثبت گردیده و در حال برنامه ریزی برای آغاز فعالتهای گسترده تر در سطح شهرستان با هدف فرهنگ سازی برای مردم و مسئولین،صیانت از حقوق شهروندان و اعتلای نام شهریار میباشد.
از همکاران عزیز،دلسوز و زحمت کش در شهریار نگار صمیمانه سپاسگزارم که با خلوص نیت،بدون هرگونه چشمداشت و تنها با هدف خدمت به شهروندان در راستای  اعتلای نام مکتب شهریار نگار فعالیت مینمایند.
در نهایت برای چندمین بار  لازم میدانم با توجه به برخی حساسیتها و نقد برخی دوستان نسبت به شهریار نگار با این عنوان که مجموعه مدیریت شهریار نگار سوابق علمی و تجربی مرتبط با حوزه فعالیت خود ندارد  تاکید نمایم تیم تولید محتوی شهریار نگار متشکل از جوانان تحصیلکرده در رشته های مدیریت،حقوق،علوم ارتباطات،جامعه شناسی و مردم شناسی وروانشناسی و….،متعهد و اثر گذار در سطح شهرستان میباشد.
تشکر ویژه دارم از فرماندار فرهیخته شهریار جناب آقای دکتر ناجی که با رویکرد حمایتی از فعالیت انجن های مردم نهاد سعی در نهادینه کردن مردم سالاری و فرهنگ شهروندی در شهرستان دارند.
همچنین تشکر میکنم از عالم و خطیب توانمند حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه محترم شهریار که با رهنمودهای ارزشمند خویش مارا در حرکت به سمت اعتلای ارزشهای دینی و اجتماعی راهنمائی مینمایند.

 

https://telegram.me/ngo95