ورزشکاران استقامتی چه مشکلات روانی دارند؟
ورزشکاران استقامتی چه مشکلات روانی دارند؟
مطالعات جدیدی که در مجله بین‌المللی ورزشی و روانشناسی ورزش منتشر شده است نشان داده که ورزشکاران استقامتی با مشکلات روانی خاصی روبرو هستند. این مطالعات می‌تواند به روانشناسان کمک کند تا به این ورزشکاران راهکارهای بهتری بدهند.

شهریاریها :به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت scienc daily، ورزشکاران استقامتی با مشکلات روانی روبرو هستند که مختص ورزش آنها است. برای مثال ورزشکارانی که بر روی شنا تمرکز دارند احساس تنهایی می‌کنند و این احساس باعث می‌شود که تفکر منفی درباره ادامه‌ دادن به کار خود داشته باشند.

احساس تنهایی و اضطراب به دلیل شنا کردن طولانی مدت ایجاد می‌شود.

محققان بررسی‌های را بر روی یک گروه ۳۰ نفره از ورزشکاران استقامتی انجام دادند.

محققان در این بررسی‌ها نیازهای تمرین، آمادگی برای مسابقه و شرکت در مسابقات را مورد ارزیابی قرار دارند. بررسی‌ها نشان داد که مشکلات روانی بین ورزشکاران استقامتی، دوچرخه‌سواری، سه گانه و دو تقریبا یکی است.

بررسی‌ها نشان داد فاکتورهایی همچون تمرکز در زمان مسابقه، افزایش سرعت، پشتکار در تمرینات همگی می‌تواند بر انگیزه و کارایی ورزشکار تاثیرگذار باشد. در صورتی که ورزشکاران استقامتی بتوانند با روش‌هایی برای مقابله با مشکلات روانی پیدا کنند، می‌توانند سطح کارایی خود را افزایش دهند.

مدیر این تحقیقات در این باره گفت‌: مطالعات ما نشان داده است که ورزشکاران استقامتی نیازهای روانی خاصی دارند. این مشکلات در زمان تمرین و مسابقه ایجاد می‌شود. ما محققان را تشویق می‌کنیم تا به ورزشکاران استقامتی کمک کنند.