هوای البرز خنک‌تر می‌شود/ انتظار بارش‌های پراکنده در ارتفاعات
هوای البرز خنک‌تر می‌شود/ انتظار بارش‌های پراکنده در ارتفاعات

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه طی روزهای گذشته و با استقرار شرایط جوی پایدار در استان البرز، شاهد افزایش دمای هوا بودیم، اظهار داشت: در این مدت شاهد بودیم که دمای هوا در برخی از مناطق استان البرز از جمله شهرستان‌های اشتهارد و کرج به […]

we1شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه طی روزهای گذشته و با استقرار شرایط جوی پایدار در استان البرز، شاهد افزایش دمای هوا بودیم، اظهار داشت: در این مدت شاهد بودیم که دمای هوا در برخی از مناطق استان البرز از جمله شهرستان‌های اشتهارد و کرج به بیش از ۴۰ درجه نیز افزایش یافت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که این شرایط تا چه زمانی تداوم خواهد داشت، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تمرکز بر داده‌های علمی، انتظار داریم که طی روزهای آینده دمای هوا در استان البرز مانند دیگر مناطق کشور کاهش یابد.

رحمانیان تصریح کرد: روز گذشته دمای هوای کرج حدود ۴۰ درجه بالای صفر بود، اما انتظار داریم که با افزایش شدت وزش باد و افزایش حجم ابرها و به دنبال آن بارش‌های پراکنده در ارتفاعات، دمای هوا حدود چهار تا پنج درجه کاهش یابد.

وی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در روز چهارشنبه به حدود ۳۶ درجه بالای صفر رسیده و در روزهای آخر هفته نیز این دما کاهش یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز بیان داشت: برای روزهای جمعه تا یکشنبه آینده نیز وزش باد، افزایش ابرها و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود که این شرایط به کاهش دمای هوا کمک خواهد کرد.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به دمای هوای بیست و چهار ساعت اخیر شهرستان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت اشتهارد با حداقل ۱۹ و حداکثر ۴۱ درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

وی افزود: همچنین طی بیست و چهار ساعت اخیر طالقان با ثبت حداقل ۱۳ و حداکثر ۳۵ درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهرستان استان البرز شناخته شد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز ادامه داد: ضمن اینکه همچنان منطقه دیزین خنک‌ترین نقطه استان البرز است.

رحمانیان با اشاره مجدد به احتمال بارش در ارتفاعات استان البرز طی روزهای آخر هفته گفت: با توجه به تعطیلی روز شنبه نیاز است که مسافران پیش از حرکت از شرایط جوی جاده‌های استان مطلع شوند.