نرم افزار ویز رفع فیلتر شد
نرم افزار ویز رفع فیلتر شد

شهریاریها : دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره رفع فیلتر «ویز» گفت: نرم افزار ویز رفع فیلتر شد و از وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت خواستیم تا ترتیبی بدهد مجدد فیلتر شود، یک تیمی هم گذاشتند برای فیلتر کردن آن؛ زیرا ویز دارد از زیرساخت هایی استفاده می کند که متوقف کردنش زمان بر […]

شهریاریها : دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره رفع فیلتر «ویز» گفت: نرم افزار ویز رفع فیلتر شد و از وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت خواستیم تا ترتیبی بدهد مجدد فیلتر شود، یک تیمی هم گذاشتند برای فیلتر کردن آن؛ زیرا ویز دارد از زیرساخت هایی استفاده می کند که متوقف کردنش زمان بر است.

به گزارش ایسنا، عبدالصمد خرم‌آبادی در جمع خبرنگاران درباره شعب رسیدگی‌کننده به جرایم رایانه‌ای، گفت: در سراسر کشور اقدام به تشکیل شعبی برای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای کرده‌ایم و قضاتی را نیز آموزش داده‌ایم. اکنون معاونین دادستان‌ها در امور فضای مجازی که در این همایش شرکت کرده‌اند وظیفه آموزش همکاران را در سراسر کشور به عهده دارند.

وی افزود: این همایش به مدت سه روز برگزار شد و جرایم رایانه‌ایی و آیین دادرسی مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفت. می‌توانم ادعا کنم در زمینه مبارزه با جرایم در فضای مجازی از قضات باسوادی برخوردار هستیم و دستگاه قضایی با همکاری معاونت منابع انسانی تلاش لازم را برای بروز کردن سواد قضات در این حوزه به عمل آورده است.

خرم‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری با وزیر جدید ارتباطات و موضوع مدیریت فضای مجازی، گفت: نامه‌های سابق که برای وزیر سابق ارسال شده بود برای وزیر جدید ارتباطات ارسال شد و خواستیم تا زمینه مدیریت ما بر فضای مجازی خصوصا تلگرام را فراهم کند، اما عملا تغییر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره رفع فیلتر از ویز نیز گفت: نرم افزار ویز رفع فیلتر شد و از وزارت ارتباطات و شرکت زیر ساخت خواستیم تا ترتیبی بدهد مجدد فیلتر شود، یک تیمی هم گذاشتند برای فیلتر کردن آن؛ زیرا ویز دارد از زیرساخت هایی استفاده می کند که متوقف کردنش زمان بر است. هر چه استفاده مردم از فضای مجازی بیشتر شود افرادی هم که سوءاستفاده می کنند بیشتر می شوند، به تناسب استفاده بیشتری که شده کسانی که سوءاستفاده می کنند بیشتر شده و آمار جرایم بیشتر شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه قبلا گفته بودید بر سرورها نظارت داریم، آیا اکنون نیز این نظارت وجود دارد؟ گفت: از نظر فنی خیر نظارتی نداریم، اما از نظر مهندسی اجتماعی نظارت خوبی داریم. ما از مجموعه های دست اندرکار می خواهیم که زمینه مدیریت فنی را ایجاد کنند زیرا نداشتن مدیریت فنی هزینه کار ما را بالا می‌برد.