مصاحبه / فرهاد عزیزی: هدفم تثبت جایگاهم در جهان است
مصاحبه / فرهاد عزیزی: هدفم تثبت جایگاهم در جهان است

شهریاریها : فرهاد عزیزی متولد ۹ تیر ۱۳۶۲ از تهران، رئیس هیئت پروررش اندام شهرستان شهریار ،ورزش را با رشته فوتبال دربازی در تیم نوجوانان استقلال تهران آغاز کرد، و در رشته های کشتی و تکواندو هم توانست به عناوین چشمگیری دست یابد. ولی به دلیل علاقه ای که به آرنولد داشت به پرورش اندام […]

شهریاریها : فرهاد عزیزی متولد ۹ تیر ۱۳۶۲ از تهران، رئیس هیئت پروررش اندام شهرستان شهریار ،ورزش را با رشته فوتبال دربازی در تیم نوجوانان استقلال تهران آغاز کرد، و در رشته های کشتی و تکواندو هم توانست به عناوین چشمگیری دست یابد. ولی به دلیل علاقه ای که به آرنولد داشت به پرورش اندام گرایش پیدا کرد و توانست در این رشته خوش بدرخشد .در ادامه مصاحبه سایت چمپکس نیوز با این قهرمان را مطالعه می فرمایید:

چند سال است که به صورت حرفه ای این رشته را دنبال میکنید؟
بنده از سال ۷۸ به پرورش اندام گرایش پیدا کردم و در دو برهه ی زمانی حرفه ای کار کردم از سال ۸۰ تا ۸۴ و مجددا از سال ۹۵ دوباره حرفه ای کار کردن را شروع کردم و به امید خدا می خواهم یک راه طولانی را ادامه دهم.

چگونه به این رشته ورزشی روی آوردید؟
دوران ما باشگاه بدنسازی در ایران زیاد نبود و من فیلم زیاد می دیدم، و اندام شخصیت های همچون آرنولد و دیگر شخصیت های فیلم منو کنجکاو کرد که بدونم با انجام چه ورزشی به این اندام رسیدند، و بعد ها متوجه شدم با پرورش اندام توانستند به این اندام زیبا دست پیدا کنند .و این کنجکاوی و علاقه باعث شد به رشته ی پرورش اندام گرایش پیدا کنم.

نقطه عطف زندگی شما کی و چه بوده؟
می توانم به ازدواجم اشاره کنم که ثمره آن یک فرزند است و در مورد نقطه ی عطف زندگی ورزشیم،که مسابقات آرنولد کلاسیک و مدال طلایی بود که گرفتم ولی به دنبال موفقیت های بزرگ تر هستم .

آیا در طول زندگی ورزشی خود با اتفاق خاصی روبرو شده اید؟
در ورزش ما اتفاق خاص زیاد است، شاید هر روزی که شما به ورزش بدنسازی می پردازید شاهد اتفاقات خاصی هستید از سختی ها و ریاضت هایی که باید تحمل کنید تا درس هایی که این ورزش به شما می دهد، شاید اتفاق خاص این ورزش این است که به سلامت جسم وروح و روان شما کمک شایانی می کند.و از شما انسانی اخلاق مدار و با برنامه می سازد.

راز موفقیت را در چه میدانید ؟
دوری از مسائل حاشیه ای و صرفا پرداختن به اصل ورزش و تمرکزی که بنده روی هدفم انجام می دهم را می توانم راز موفقیتم بدانم

بهترین اتفاق ورزشی شما؟
در حال حاضر طلای آرنولد کلاسیک

بهترین مربیان و ورزشکاران در این رشته ار نظر شما؟
ورزشکاران ورزش ما خوشبختانه خیلی زیاد هستند و قهرمانان بسیار خوبی هم داریم که همه ی آنها قابل احترام هستند ولی به شخصه مرحوم بیت الله عباسپور را مورد ستایش قرار می دهم. و آقایان محرم پناهی و علی نعمتی از نظر بنده بهترین مربیان حال حاضر ایران هستند.

بزرگترین مشکل شما در این ورزش؟
بزرگترین مشکلی که در این رشته با آن روبرو می شویم بی توجهی است که نسبت به این ورزش انجام میشود و این که ورزشکار در این رشته کاملا تنهاست و باید به خود و خدای خودش تکیه کند و باید خودش همت کند وبه هیچ عنوان نمی توان انتظاری از جا یا ارگانی خاصی داشت و تنها بودن ورزشکار از جمله مشکلاتی است ، که ورزشکاران ما را تهدید می کند.

به نظر شما بهترین سیستم تمرین در زمان حجم و کات کدام است؟

بهترین سیتم تمرینی در زمان حجم حرکت های هرمی هست
ودر زمان کات سیستم های پر فشار و تمرینات هوازی منسجم

عضله مورد علاقه شما کدام عضله است؟
بنده به عضلات پا علاقه خاصی دارم، ولی در نهایت ورزشکاری موفق هست که به عضله ی خاصی تعصب نداشته باشد و سعی کند دنبال تقارن باشد و به همه ی عضلات به یک شکل توجه کند.

بهترین مکمل از نظر شما؟
بهترین مکمل از نظر من آمینو اسید ها هستند

آیا با اسپانسر خاصی کار می کنید؟(اگر جواب منفی است در این زمینه چه صحبت و چه توقعی دارید؟)

بله -بنده جدیدا قرداد اسپانسرینگم رو امضا کردم با شرکت دارو تجهیز سپاهان نمایندگی انحصاری محصولات پروساپس آمریکا در ایران

شما برای شرکت در یک مسابقه چه هزینه ای را متقبل می شوید؟
بنده برای آخرین رقابتم که آرنولد کلاسیک آفریقای جنوبی بود مدت ۱۱ ماه در رژیم و آمادگی به سر می بردم که شاید مبلغی بالغ بر ۷ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه هزینه می کردم ودر کل با هزینه های اعزام و…مبلغی بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان هزینه ی یک مسابقه ی بنده شد.

پیشنهاد شما برای آسیب دیدگی کمتر ورزشکاران در حین تمرین؟
برای اینکه ورزشکاران در حین تمرین آسیب کمتری ببینند ابتدا باید سطح توقع خود را پایین بیاورند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند. مهم ترین نکته در تمرینات توجه به حرکات کششی و نرمش قبل از تمرین است که متاسفانه اصلا به این موضوع پرداخته نمی شود. و در زمان تمرین همه ی ورزشکاران چه مبتدی و چه حرفه ای به وزنه های سنگین می پردازندو من با این عمل مخالفم به نظر من در تمرین باید به دنبال هماهنگی اعصاب و عضله باشید. و تمرکز باید بر روی عضلات باشد.و به شکل صحیح به گرم کردن بدن قبل از تمرین و سرد کردن بدن بعد از تمرین بپردازید.

عناوین مهمی که در رقابت های ورزش به دست آورده اید؟
۸۲ فینالیست مسابقات کشوری
۸۳ نائب قهرمان مسابقات کشوری
قهرمان دانشجویان کشور
قهرمان استان های البرز، تهران، زنجان
قهرمان استان زنجان و اوورال استان زنجان
و در مسابقات آرنولد کلاسیک به مدال ارزشمند طلا دست پیدا کردم

برنامه ی شما برای آینده؟
با توکل به خدا برنامه این هست که مسابقاتم را ادامه بدم و حتما در سال ۲۰۱۷ در ۲ الی ۳ رقابت شرکت کنم و ابتدا تثبیت جایگاهم وسعی دارم همیشه تاپ تری دنیا باشم، و جز ۳ نفر برتر و گرفتن کارت حرفه ای از برنامه های آینده بنده است

در مورد تیم پروساپس اگر نکته ای دارید بفرمایید؟
من روحیه مدیران شرکت دارو تجهیز سپاهان را تحسین می کنم که در واقع دنبال سالم سازی در ورزش هستند. و در این بازار بد مکمل ها که وجود داره اقدام کردند و یکی از بهترین برندهای مکمل دنیا را وارد بازار ایران کردند و در نهایت تشکر صمیمانه می کنم، که به ورزشکاران این رشته پرداختند و من و امثال بنده رو مورد حمایت خود قرار دادند انشاالله قدم های محکمی را در کنار هم جهت سالم سازی خواهیم برداشت ، و هم اینکه روز به روز بحث اسپانسرینگ در ورزش ما با وجود چنین مدیرانی قوی تر ادامه پیدا خواهد کرد.