عامل اغفال بانوان از طریق فضای مجازی در سیرجان دستگیر شد
عامل اغفال بانوان از طریق فضای مجازی در سیرجان دستگیر شد

شهریاریها : رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مردی که در پوشش یک زن به نام النا با عنوان دکتر  سرمایهدار ایرانی مقیم روسیه، اقدام به اغفال و اخاذی از بانوان می‌نمود توسط پلیس فتا دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد در این خصوص […]

شهریاریها : رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مردی که در پوشش یک زن به نام النا با عنوان دکتر  سرمایهدار ایرانی مقیم روسیه، اقدام به اغفال و اخاذی از بانوان می‌نمود توسط پلیس فتا دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد در این خصوص تصریح کرد: مردی به هویت معلوم  با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار نمود فردی با هویت النا چند ماهی است که با همسرم از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و خود را سیرجانی مقیم روسیه معرفی نموده که قصد برقراری ارتباط دوستانه با همسر بنده را داشته و در این بین ارتباط به گونه‌ای بود که ‌با یکدیگر اقدام به  ارسال اطلاعات شخصی نموده‌اند.
وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش بیان کرد بعد از مدتی النا به همسر بنده می‌گوید که من عاشق فردی به نام مهدی که در سیرجان زندگی می‌کند هستم و از همسر بنده می‌خواهد که با مهدی قرار ملاقاتی گذاشته و ایشان را از نزدیک ببیند و وی را نسبت به اینکه دوستش دارم آگاه نماید و یا اینکه خودشان با وی در ارتباط باشند در غیر این صورت اقدام به انتشار اطلاعات شخصیش می‌نماید که در این خصوص از وی شکایت داریم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات از شاکی و همسرش پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم با مشخصات اسماعیل شناسایی گردید.

وی افزود: طی نقشه‌ای از پیش تعیین شده ‌متهم در حالی‌که به جهت اغفال شاکیه از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به قرار ملاقات نموده بود در محل قرار دستگیر شد.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: پس از انتقال متهم به پلیس فتا با بررسی فنی تلفن همراه وی مشخص گردید که این فرد با این شیوه افراد زیادی را اغفال کرده و غالبا خود را با عناوینی مختلف چون: دکتر، فردی سرمایه‌دار، خانمی جوان ساکن خارج از کشور ، پزشک و غیره که نیاز به وجه مالی و … معرفی می نموده و اکثر افراد پس از برقراری ارتباط دوستانه، به دلیل اعتماد، اقدام به ارسال عکس‌های خصوصی خود به وی نموده‌اند‌، غافل از اینکه تمامی هویت‌ها متعلق به یک نفر بوده است که نهایتا پرونده به همراه متهم به دادسرا اعزام گردید.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان افزود: از کاربران محترم می‌خواهیم به هیچ عنوان در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکرده و ‌به وعدههای اغفال کننده آنها توجه ننمایند و ‌در صورت ‌مشاهده هر گونه موارد مجرمانه  با مراجعه به پلیس فتا یا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.