صحبت های پاکبان نارنجی پوش از نظافت سرویس های بهداشتی تا شورای شهر رشت
صحبت های پاکبان نارنجی پوش از نظافت سرویس های بهداشتی تا شورای شهر رشت

شهریاریها : با همان لباس نارنجی رنگ پاکبانی اش آمده است. شعار ساده ای را ضمیمه عکس روی پوستر تبلیغاتی اش کرده است؛ «از مردم برای مردم» شعاری است که برای خود انتخاب کرده است. همان لباس رزمش را به تن کرد و به عرصه مبارزه آمد و توانست بیش از ۱۷ هزار رای به […]

شهریاریها : با همان لباس نارنجی رنگ پاکبانی اش آمده است. شعار ساده ای را ضمیمه عکس روی پوستر تبلیغاتی اش کرده است؛ «از مردم برای مردم» شعاری است که برای خود انتخاب کرده است. همان لباس رزمش را به تن کرد و به عرصه مبارزه آمد و توانست بیش از ۱۷ هزار رای به خود اختصاص داده و یکی از یازده منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت شود. به سادگی خواست صدایش، هدفش و راهبردش را به گوش مردم برساند.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا، محمد حسن علیپور، لیسانس روابط عمومی دارد؛ ۴۲ ساله، متاهل و پدر یک فرزند است. پیش از این روزهای پرهیاهو، هیچ رسانه ای پای درددلش ننشسته بود اما حالا نکته ای که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است این که چرا یک پاکبان می خواهد وارد شورای شهر رشت شود. او که سنگفرش های خیابان های شهر رشت را به خوبی می داند و می شناسند و روزها و شب ها، جاروی خود را روی این سنگفرش تکانده است.  

به او می گویند پدیده انتخابات شورای اسلامی شهر رشت. علیپور در خصوص انگیزه اش به شورا به خبرنگار شهری خبرگزاری برنا می گوید: می خواستم که شاید بتوانم در کنار سایر اعضای شورا برای کارگران زحمتکش و اقشار مختلف مردم مهره موثری باشم و گوشه ای از دردها و آلام آنان را با ایجاد شرایط خوب، درخور و شایسته تسکین دهم.

وی ادامه می دهد: در رشته کارشناسی روابط عمومی تحصیل کرده ام. ۱۵ سال است که رفتگری می کنم و با شرکت های پیمانکاری مختلفی کار کرده ام.

علیپور شرایط بد اقتصادی و شغلی رفتگران را یکی از دلایل ورودش به شورا بیان می کند و می گوید: شرایط اقتصادی و وضعیت شغلی من و همکارانم متاسفانه خوب نیست و همین موضوع یکی از دلایلی بود که من در انتخابات شوراها ثبت نام کردم.

پاکبان نارنجی پوش برای تبلیغاتش هزینه زیادی نکرده است. می گوید: سرمایه من همکارانم، دوستان و خانواده هایشان هستند که چهره به چهره برای من تبلیغ می کردند. کمی پوستر چاپ کردم. شاید به جرات بتوانم بگویم، کلا یک میلیون تومان هزینه چاپ پوستر و کارت کردم. حتی برای پوستر هم با همین لباس رفتگری عکس انداختم.

فکرش را نمی کرده که بیش از ۱۷ هزار رای بیاورد اما ته دلش روشن بوده است. علیپور می گوید: البته استرس داشتم اما به خدا توکل کردم. من از جنس بچه های رفتگر هستم و درد این عزیزان را می فهمم. این شغل، شغل شریفی است. شغل شرافتمندانه‌ای است. افتخار می کنم که با لباس رفتگری وارد شورای شهر شده ام و هیچ‌وقت از اصالت خودم برنمی‌گردم. چون این شغل برایم مقدس است.

این عضو منتخب شورای اسلامی شهر رشت، ۱۵ سال عمرش را در این کار گذارنده است. یادش نمی رود که از جاروزنی و نظافت سرویس های بهداشتی اماکن عمومی شروع کرده و به اینجا رسیده است.

وی می گوید: امید من این است که محیطی خوب و شرایطی شایسته در شهرداری رشت پایه ریزی کنیم که پرسنل و کارگران شهرداری هیچ گونه دغدغه فکری نداشته باشند. آرزوی من این است که تمامی کارگران زحمتکش و خانواده های آنان همواره لبخند بر لبانشان جاری باشد.

علیپور ادامه می دهد: دلم می خواهد که عضو شورای شهر از کارگری که در ساعت ۵ صبح در سطح شهر و در شرایط گرما و سرما تلاش می کند، سوال کند که مشکلات و دغدغه آن کارگر چیست و آن مشکلات را بتواند مرتفع کند.

وی عنوان می کند: امید دارم معضلاتی که در بخش پیمانکاری و معوقات حقوق و مزایا وجود دارد، حل شده و تمامی تلاش خود را به خرج خواهم داد که در کنار سایر اعضای شورا با توکل به خدا در راه احقاق حقوق شهروندان همت کنم. امیدوارم که در این دوره از شورا همدلی و همگرایی خاصی به وجود آید و بتوانیم با لطف و عنایت خداوند و به حرمت خون شهدا، خدمتگزارخوبی برای شهروندان باشیم.

خبرنگار: غزاله پورخاکی, طاهره ریحانی