حبس‌کردن عطسه گلوی مرد را پاره کرد
حبس‌کردن عطسه گلوی مرد را پاره کرد

شهریاریها : پزشکان باری دیگر هشدار دادند که محبوس کردن عطسه با گرفتن بینی و بسته نگه داشتن دهان می‌تواند به آسیب‌های فیزیکی شدید منجر شود، و این بار مدرکی برای اثبات ادعای خود دارند. براساس گزارش BBC، پزشکاندر لیسستر بریتانیا مجبور به درمان مردی ۳۴ ساله شدند که گلویش در اثر تلاش برای محبوس […]

شهریاریها : پزشکان باری دیگر هشدار دادند که محبوس کردن عطسه با گرفتن بینی و بسته نگه داشتن دهان می‌تواند به آسیب‌های فیزیکی شدید منجر شود، و این بار مدرکی برای اثبات ادعای خود دارند.

براساس گزارش BBC، پزشکاندر لیسستر بریتانیا مجبور به درمان مردی ۳۴ ساله شدند که گلویش در اثر تلاش برای محبوس نگه داشتن عطسه‌اش پاره شده‌بود.

فشار ناشی از عطسه زمانی که فضایی برای تخلیه پیدا نکرده‌است، نسوج نرم گلو را پاره کرده‌است،‌اگرچه این پدیده بسیار نادر و غیرمنتظره‌است اما مردم باید نسبت به وجود این خطر آگاه باشند.

محبوس کردن عطسه همچنین می‌تواند به گوش‌ها نیز آسیب وارد کرده و یا حتی در مواردی باعث آنوریسم مغز شود.

این مرد می‌گوید که ناگهان احساس کرده که چیزی در گلویش ترکیده و بلافاصله دچار درد شدید و دشواری در تکلم و بلع شده است. وقتی پزشکان او را معاینه کردند متوجه تورم شدید و درد در ناحیه گردن و گلوی او شدند.

عکس‌برداری با اشعه ایکس نشان داد که در اثر پارگی ایجاد شده هوا از نای این فرد وارد بافت گلو می‌شود. بیمار مجبور شد هفت روز از طریق لوله تغذیه کند تا بافت آسیب دیده در این مدت ترمیم شود. پارگی گلوی بیمار پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان، بهبود پیدا کرد.

پزشکان بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان رویال شهر لستر، می‌گویند متوقف کردن عطسه با بستن راه بینی و دهان کار خطرناکی است و باید از آن پرهیز کرد. “عطسه می‏تواند بیماری‏های مختلف را پخش کند و با این که نباید جلوی آن را بگیریم اما هنگام عطسه کردن باید حتما جلوی دهانمان را با دستمال بپوشانیم.