برگزاری همایش توانبخشی مبتنی بر جامعه به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان ملارد
برگزاری همایش توانبخشی مبتنی بر جامعه به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان ملارد

شهریاریها : همایش CBR  ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) بهزیستی شهرستان های استان تهران در شهرستان ملارد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، این همایش با حضور دکتر ایروانی مدرس و کارشناس توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی کشور، دکتر پرستو منصوری معاونت توانبخشی بهزیستی استان تهران، مرتضی قربانی ریاست اداره و کارشناسان […]

شهریاریها : همایش CBR  ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) بهزیستی شهرستان های استان تهران در شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، این همایش با حضور دکتر ایروانی مدرس و کارشناس توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی کشور، دکتر پرستو منصوری معاونت توانبخشی بهزیستی استان تهران، مرتضی قربانی ریاست اداره و کارشناسان CBR ادارات بهزیستی شهرستان های استان تهران و تسهیلگران روستایی با هدف آموزش کارشناسان و تعامل در خصوص  معلولین روستایی برگزار گردید.

مرتضی قربانی ضمن خوشامدگویی به کارشناسان و مسئولین و گفت: شهرستان ملارد از غربی ترین شهرستانهای استان تهران است که از نظر وسعت بعد از شهرستانهای تهران، ری و شمیرانات بزرگترین شهرستان استان تهران بوده و دارای روستاهای بسیاری است.  

در ادامه همایش نیز دکتر پرستو منصوری ضمن تاکید به ضرورت خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولین افزود: متاسفانه محدودیت هایی بسیاری در خصوص خدمات رسانی به معلولین روستایی وجود دارد از جمله تعداد بالای معلولین در روستاهای اطراف استان و نیز پراکندگی بالای جغرافیایی استان از این دسته مشکلات میباشد.

در ادامه دکتر ایروانی پس از ارائه توضیحاتی در خصوص لزوم اجرای صحیح طرح CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) مسائلی مانند : مدل های CBR در جهان و طریقه اجرای آن در ایران ، صندوق های CBR، فعالیت های شوراها و دهیاریها در این بخش و …. را مطرح نمود.

هدف ازاین همایش ایجاد مشارکت اجتماعی افرادمعلول وارزشهای فردی وکرامت انسانی افرادمعلول وتلاش درجهت رفع محرومیت وهمچنین زمینه سازی جهت ارتقاء کیفیت زندگی معلولان ودستیابی فردبه استقلال نسبی در روستاها و مناطق محروم میباشد که با هدف اشتغال، درمان، مناسب سازی ، سلامت، فعالیت های اجتماعی و … در روستاها صورت گرفته است.

در پایان این همایش نیز از زحمات یکساله کارشناسان CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه)  با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.