بازار بزرگ ایرانی- اسلامی اندیشه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود
بازار بزرگ ایرانی- اسلامی اندیشه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

شهریاریها به نقل از روابط عمومی شورا و شهرداری اندیشه، عباس آخوندی (پنجشنبه 17 اردیبهشت) با حضور در شهر اندیشه از بازار بزرگ ایرانی- اسلامی این شهر که به زودی با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود، بازدید کرد. در این بازدید که فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، حسین گروسی نماینده مجلس شورای […]

DSC_7095شهریاریها به نقل از روابط عمومی شورا و شهرداری اندیشه، عباس آخوندی (پنجشنبه 17 اردیبهشت) با حضور در شهر اندیشه از بازار بزرگ ایرانی- اسلامی این شهر که به زودی با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود، بازدید کرد.

در این بازدید که فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار، عباس شوندی شهردار اندیشه، محمد آئینی مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه، رئیس و اعضای شورای اسلامی، امام جمعه و مسئولین شرکت عمران نیز حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی ضمن خسته نباشید به همه دست اندرکاران احداث بازار بزرگ ایرانی- اسلامی شهر اندیشه گفت: ساخت این بازار اقدام سترگی بود که بزودی توسط رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

آخوندی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کازرونی وزیر اسبق مسکن و شهرسازی گفت: وی در پایه گذاری این شهر نقش بسیار مهمی داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدا بحث ما این بود که کلانشهرها با برنامه و ضابطه توسعه یابند و از گسترش بی ضابطه باید جلوگیری می شد، گفت: امروز شاهد 2 نمونه تضاد در این منطقه هستیم؛ شهرستان قدس که حدود 30 سال گذشته 900 نفر و امروز حدود 450 هزار نفر جمعیت دارد و شاهد تمرکز جمعیتی بسیار زیاد در این شهرستان هستیم و در مقابل با شهر جدید و زیبای اندیشه که کیفیت قابل قبول برای زندگی را داراست روبه‌رو هستیم که این نمونه تضاد در یک منطقه است.

آخوندی با تاکید بر اینکه باید از تصمیمات شتاب زده که منجر به توسعه حاشیه نشینی می شود جلوگیری کرد گفت: ارتباط حمل و نقلی شهرهای حومه با کلانشهر تهران یکی از برنامه های کلیدی و اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است در همین راستا سکوی مسافرگیری راه آهن شهرستان قدس که ریل‌باس هشتگرد- کرج به سمت تهران از این منطقه عبور می کند تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایجاد یک شبکه ریلی در محور غرب تهران تا کرج در دستور کار است.

آخوندی با بیان اینکه در سایر شهرهای جدید باید شاهد یک هویت بخشی باشیم تا یک شهر جدید هویت خود را معرفی کند، گفت: این اقدامات علاوه بر اینکه اثرات روزمره در زندگی مردم دارد می‌تواند منجر به جذب سرمایه گذاری در این مناطق شود. همانطور که شهر اندیشه را با انضباط شهری می توان به عنوان یک هویت معرفی کرد و حس همبستگی جمعی را در بین مردم این شهر ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته از هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید خواستم تا در سایر شهرهای جدید کشور پروژه‌های هویت‌بخش را تعریف کنند.

گفتنی است، عملیات اجرایی بازار ایرانی – اسلامی شهر اندیشه در شهریورماه سال 1390 و برگرفته از بناهای فاخر تاریخی از جمله میدان نقش جهان اصفهان، باغ فین کاشان، باغ عفیف آباد شیراز و برخی دیگر از بناهای تاریخی شاخص کشور آغاز شد. این بنا در زمینی به مساحت 52 هزار و 510 متر مربع و زیربنایی با مساحت 123 هزار متر مربع احداث شده است. همچنین این بازار بزرگ دارای یکهزار و 271 واحد تجاری، سالن چند منظوره، زورخانه، گودال باغچه نیز است.