امام جمعه ملارد: زلزله در ملارد فاجعه انسانی رقم خواهد زد
امام جمعه ملارد: زلزله در ملارد فاجعه انسانی رقم خواهد زد

شهریاریها : امام جمعه ملارد در خطبه های نماز جمعه ملارد گفت: خدای نکرده در صورت وقوع زلزله در ملارد فاجعه انسانی رقم خواهد خورد.  حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه امروز ملارد طی سخنانی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به […]

شهریاریها : امام جمعه ملارد در خطبه های نماز جمعه ملارد گفت: خدای نکرده در صورت وقوع زلزله در ملارد فاجعه انسانی رقم خواهد خورد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه امروز ملارد طی سخنانی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به حادثه غم بار کرمانشاه اشاره و اظهار داشت: این حوادث درسی برای مسئولین و مردم است، باید بدانیم که در ساخت و سازها استانداردها را رعایت کنیم، تا در این حوادث خسارات کم تری را تجربه کنیم.

وی افزود: مسئولینی که اجازه ساخت و سازهای بی کیفیت و غیر استاندارد را می دهند در خون مردم شریک هستند.

امام جمعه ملارد با بیان این که اگر روزی در ملارد زلزله با ریشتر کم به وقوع بپیوندد، فاجعه انسانی رخ می دهد، گفت: مسئولین هوشیار و بیدار باشند، حواس خود را جمع کرده و تمهیدات را بیندیشند.

وی گفت: ما در ملارد بیمارستان و خدمات درمانی نداریم، امکانات شهرستان ملارد پاسخگو نیست، چرا این جمعیت ۴۵۰ هزار نفری زیر ساخت های حداقلی را ندارند، ۲ الی ۳ سال است، که ساخت بیمارستان در ملارد آغاز شده و صحبت از پایان آن در سال ۹۷ مطرح است، اما در صورت تکمیل این بیمارستان هم نمی تواند پاسخگوی این جمعیت باشد.

حسینی نیاز زلزله زدگان به کمک را مورد اشاره قرار داد و گفت: چادر، پتو، لباس گرم و نایلون نیاز جدی و ضروری زلزله زدگان است، کنسروجات، آب معدنی و دیگر اقلام مورد نیاز خود را تحویل هلال احمر، مساجد و پایگاه های بسیج دهید، تا به دست زلزله زدگان برسد.

مدیران به جای پای هم، دست یکدیگر را برای رشد شهر بگیرند

امام جمعه ملارد، به معارفه شهردار این شهر اشاره کرد و گفت: شهر ملارد پتانسیل فراوانی داشته و نیازمند مدیریت جهادی است، در سال ۹۶ دولت از مالیات بر ارزش افزوده بودجه هایی به شهرداری ها می دهد، این امر دغدغه های حقوق را از بین می برد، اما نباید به این مبلغ دل خوش کرده و کار را تعطیل کرد، خیر، شهرداری باید درآمد پایدار داشته باشد.

وی با اشاره به عبور سریع زمان، گفت: شورای شهر و مدیریت شهری قبل کارهایی که باید را نکردند، چند پروژه مهم را آغاز کرده و به سرانجام برسانید، ما در برخی سرانه ها نمره منفی در استان تهران داریم.

حسینی بر وحدت مدیران برای پیشبرد اهداف شهر اشاره کرد و گفت: به جای این که مدیران پای یکدیگر را بگیرند، دست هم را گرفته و برای رشد شهر تلاش کنند، مردم از اختلافات ضرر می کنند، مردم رای دادند که در کنار هم گرفتاری های شهر را حل کنید، نه آن که به دلیل مصالح و منافع شخصی یقه یکدیگر را بگیرید، مردانه به قول خود به مردم عمل کنید.

خطیب جمعه امروز ملارد، اختلاف را  بزرگ ترین مانع رشد شهر خواند و گفت: باید از اختلاف دوری و به مردم خدمت رسانی کنیم.