افتتاح تقاطع ورودی فاز چهار اندیشه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال
افتتاح تقاطع ورودی فاز چهار اندیشه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال

شهریاریها : محمد آئینی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در جمع خبرنگاران و مردم این شهر اظهار داشت: شرکت عمران شهر جدید اندیشه به عنوان نماینده وزارت مسکن و شهرسازی در این منطقه (شهر جدید اندیشه)، از هیچ تلاشی برای توسعه، شکوفایی و بالندگی هر چه بیشترِ […]

شهریاریها : محمد آئینی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در جمع خبرنگاران و مردم این شهر اظهار داشت: شرکت عمران شهر جدید اندیشه به عنوان نماینده وزارت مسکن و شهرسازی در این منطقه (شهر جدید اندیشه)، از هیچ تلاشی برای توسعه، شکوفایی و بالندگی هر چه بیشترِ این محدوده از شهرستان شهریار دریغ نخواهد کرد.

آئینی افزود: در طول سالیان گذشته، طرح‌ها و پروژه‌های برجسته‌ای تعریف، طراحی و عملیاتی شده که هر یک به نوبه خود گامی برای پویایی این محدوده از غرب استان تهران به شمار می‌رود.

آئینی عنوان کرد: از مصادیق بارز این پروژه‌ها، بازار ایرانی اسلامی است که شهر جدید اندیشه را در استان تهران کشور و حتی فراتر از آن در آن سوی مرزهای جغرافیایی ایران مطرح ساخته که البته همچنان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در این حوزه وجود دارد که امید است با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هرچه بیشتر، در راستای توسعه گردشگری،جذب توریسم و شکوفایی شهر اندیشه از این فرصت‌های ویژه بهره‌گیری شود.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص در این شهر، مشمول تقاطع غیر همسطحِ ورودی فاز چهارم می‌شود که با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی در ارتباط با علت زمان بر شدن عملیات اجرایی این پروژه بعد از گذشت ده سال گفت: عدم همکاری فعالانِ حوزه معادن شهر قدس در طول سالیان گذشته روند حصول نتیجه را سخت و کُند نموده بود که با پیگیری‌های ویژه فرمانداری شهرستان شهریار و رایزنی‌های فرمانداری قدس، این موانع مرتفع شد.

آئینی در تشریح اقدامات انجام شده در طول چهار سال گذشته در این شهر عنوان کرد:۱۱ هزار متر جدول گذاری، یک هزار متر مربع پیاده‌سازی و توسعه فضاهای فرهنگی، آموزشی از دیگر اقدامات سازنده‌ای به شمار می‌رود که در طول این مدت عملیاتی شده است.

 21 میلیارد تومان اعتبار برای احداث و ساخت مساجد در شهر جدید اندیشه هزینه شده است.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در ادامه با اشاره به نقش حائز اهمیت فضاهای معنوی در ارتقای فرهنگ دینی جامعه گفت: در طول سالیان گذشته، مجموعه مذکور،توسعه مساجد را به عنوان دستورکاری ویژه تعریف و عملیاتی کرده و خوشبختانه توفیقات شایسته‌ای نیز در این عرصه حاصل شده است.

وی افزود: احداث مسجد سلمان فارسی به عنوان یکی از زیباترین مساجد کشور و ساخت مسجد امام سجاد(ع) از نمونه پروژه‌های فرهنگی و مذهبی به شمار می‌رود که با استعانت از الطاف الهی در گذشته عملیاتی شده است.

آئینی عنوان کرد: کلنگ زنی مسجد امام هادی(ع)در فاز ۵ و مسجد امام موسی کاظم(ع)نیز از نمونه طرح‌هایی است که در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

مدیر شرکت عمران اندیشه گفت: مسجد بقیه الاعظم نیز از دیگر مساجدی به شمار می‌رود که در حال حاضر عملیات اجرایی آن در حال پیگیری است و در آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی افزود: تاکنون مجموعه اعتبارات تعریف شده در حوزه ساخت و توسعه مساجد در شهر جدید اندیشه ۲۱ میلیارد تومان برآورد شده و به فضل الهی در نظر داریم در شهر اندیشه به نیت ۱۴ معصوم،۱۴ مسجد به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین مراکز دینی،مذهبی و فرهنگی احداث شود که قطعا با حصول و تحقق این هدف،مردم مومن و خداجوی اندیشه از فضای مناسب و شایسته‌تری برای انجام فرایض دینی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر شرکت عمران اندیشه گفت: توسعه راه‌های ریلی در این شهر، از دیگر اهداف شرکت عمران محسوب می‌شود که به شدت وزارت مسکن و شهرسازی و وزیر متبوع این وزارتخانه و نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن هستند و ما نیز از همین تریبون آمادگی خود را اعلام می‌کنیم در صورت احداث ایستگاه‌های مورد نیاز برای خطوط ریلی و تملک اراضی از سوی شهرداری و دستگاه‌های ذیربط شهری و شهرستانی،ریل گذاری و زیرسازی لازم برای بهره برداری از این پروژه توسط وزارت مسکن و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: شهر جدید اندیشه در طول سالیان اخیر از امکانات بسیاری برخوردار شده که افزایش ۲۰ هزار نفری جمعیت آن در طول ۴ سال و غلبه میزان مانایی و جذب جمعیت در مقایسه با خروج و مهاجرت سکنه از آن، نشان از شرایط مطلوب این منطقه دارد که امیدواریم در آینده نیز این روند استمرار یابد.